Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
MatsBerlin

Transportsegling

Rekommendera Poster

Ska eventuellt köpa en vindö 22 men kommer ej kunna segla hem den själv. Finns det någon som transportseglar båtar mot betalning? Gäller sträckan Norrköping- Karlskrona 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till en underbart vacker liten båt. Det är en sträcka på drygt 200 distans. Ganska lagom för en van semesterseglare. Hade jag inte haft familj och allt för många projekt hade jag gärna gjort det.

 

Vet inte var du kan hitta någon professionell seglare, tror det blir billigare att ta den på en lastbil eller hitta någon som kan dra den efter en bil..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den ska bara väga 1500 kg. Så det bästa ur ekonomisk synvinkel vore att låna en trailer av en båtkamrat i Karlskrona, köra med bil och hämta den. 

 

Alternativt få nån att segla ner den gratis mot att de får ta lite tid på sig så att de får någon veckas semester. Vet inte var du annonserar om det heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det som lockar med just den i Norrköping? Där är ju en i Lerkil som ser ännu bättre ut. Bara ca 60 distans längre att segla runt Skåne.

 

Vad är anledningen till att du vill leja bort seglingen? Det är ju en bra chans att lära känna båten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till MG!

 

Det finns några här på MG som tidigare hjälpt till med transportsegling och nya har kanske tillkommit.

 

Jag tror mera på Davas förslag om att transportera båten landvägen.

Med en båtvagn (efterfordon) som får köras i 30 km/h så är det ju faktiskt möjligt att klara transporten på en helg även om det är väldigt tradigt att köra 30 km/h.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...