Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
J00mpa

Vilken propeller ska jag ha?

Rekommendera Poster

Hej, gammal sliten propeller utan siffror, hittar endast detta.. vilken propeller ska jag ha? 
 

är en äldre mercury 40hk 2t

06C9478A-207E-471C-A6CE-810142EA8FBA.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan nästan inget om proppar men funderar lite på vad du vill uppnå. 
Gick båten bra innan proppen blev ”sliten”?

Isf skulle jag höra av mig till någon propellerfirma (Propellertrim i Stockholm har jag bara god erfarenhet av men det finns fler) och berätta vilken båt du har och om den är planande eller inte. Den infon skulle de som kan proppar här behöva för att kunna ge råd också. Proppfirmorna kanske kan utläsa något av din bild. 
Är båten ny för dig skulle jag göra i stort sett samma sak men då behövs lite mer info som tex hur den går med nuvarande propp och hur sliten den är och vad du vill uppnå. Att åka ensam i en liten lätt båt ger andra förutsättningar än om man åker många i en större. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja de förstås, nej den är ganska skadad så skulle behöva en ny, därför jag vill få fram vad det är för propeller 😂🙂 glömde nämna de, med sliten menade jag att numrena är bortslipade på den

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och vilken båt, vad vill du uppnå osv det besparar du oss för att du kommer lösa detta  själv? 😡

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står ju i klartext vilken propeller det är, dvs diameter x stigning 10,38 x 13 tum och den är vänstervriden står ett L (left)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men oj cristerN! Jag är inte hemma med dessa saker! Jag ville bara veta vilken propeller jag har, båt är oväsentligt när jag vill ha en lika propeller .

 

tack Gelis! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev J00mpa:

Men oj cristerN! Jag är inte hemma med dessa saker! Jag ville bara veta vilken propeller jag har, båt är oväsentligt när jag vill ha en lika propeller .

 

tack Gelis! 

Då vet du mer än jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev ChristerN:

Då vet du mer än jag...

När båten går bra med den nuvarande propeller, varför byta till en annan sort? Vill ha en likadan fast en hel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...