Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Skuten

Har ni gasoltub reserv?

Rekommendera Poster

2 timmar sedan skrev Mackey:

Bra tips, 259:- kronor för en 2012:a känns okej om man inte kan få den fylld för 175:- kronor.

 

Gasolfyllarna finns bla. Barkarby och Alby.

Jag kör 5 kg kompositflaska. 

Det är 19 kr billigare att fylla den hos Gasolfyllarna (160 kr vs 179 kr); kör jag byte hos Byggmax får man en kollad flaska. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Senast jag var hos gasolfyllarna så fyllde de inte 2012-flaskor, de bytte bara ut dem. 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev Raceboat:

Senast jag var hos gasolfyllarna så fyllde de inte 2012-flaskor, de bytte bara ut dem. 

 

Ja det är det vanligaste förfarandet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-07-08 vid 11:44 skrev Mackey:

Bra tips, 259:- kronor för en 2012:a känns okej om man inte kan få den fylld för 175:- kronor.

 

Gasolfyllarna finns bla. Barkarby och Alby.

2012 rymmer 2 kg gasol, det borde kosta max 80 sek på gasolfyllarna. jag fyllde 5 kg (full flaska)  för 160 sek i april. Samt 2,5 kg för 85 i juli. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
36 minuter sedan skrev saltpeter:

2012 rymmer 2 kg gasol, det borde kosta max 80 sek på gasolfyllarna. jag fyllde 5 kg (full flaska)  för 160 sek i april. Samt 2,5 kg för 85 i juli. 

Njae, det är ju volymmässigt billigare att fylla/byta större flaskor än små, alltså mer ekonomiskt med större flaskor. Men det är ju inte alltid man har plats för de större flaskorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan skrev saltpeter:

2012 rymmer 2 kg gasol, det borde kosta max 80 sek på gasolfyllarna. jag fyllde 5 kg (full flaska)  för 160 sek i april. Samt 2,5 kg för 85 i juli. 

Det är väl helt enkelt fråga om ett marknadspris.

Bättre att betala 180:- kronor för 2 kg än att betala 300:- kronor på macken. Skillnaden är inte så stor (längre).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...