Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Nht1

Problem med gasolgrill

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag köpte en begagnad Safir gasolgrill. Fyllt på med ny gas men jag kan inte få den att fungera. Låter inte som det kommer någon gas.

 

Flaskan är påhängas så mycket det går, öppnad med skruvventilen. Hur ska jag gå vidare i felsökningen?

 

 

 

 

E8583A87-75BB-422C-B4AC-3E6176BAEAFC.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar att du läst bruksanvisningen. Just denna är på Danska och Engelska, men kolla speciellt:

 

  • Hvis brænderhovedet har været taget af for at rengøre det eller af en anden grund, skal du sørge for at brænderslagren sidder korrekt over gasventilens åbning (se figur 3).
  •  Hold den tændte tændstik hen til brænderhovedet, og tryk derefter gasventilknappen ned og drej mod venstre til “MAXIMUM”- position så gassen antænder. maximum position and the gas will ignite

bild.png.b2837a48d22dbccaeabd6f22004b28a1.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, tycker jag gör allt rätt. Hör inget gas alls när jag håller inne vredet på gtillen. Går inte att tända heller. :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev Nht1:

Ja, tycker jag gör allt rätt. Hör inget gas alls när jag håller inne vredet på gtillen. Går inte att tända heller. :(

Och du vred på reglageratten samtidigt som du höll den intryckt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Issue solved. Jag fick en tom flaska från bauhaus. Första gången med gasol för mig så jag viste inte riktigt vad den ska väga full. Var bara nöjd att det fanns en i lager och den hade ett rött handtag.

 

tack för all hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...