Jump to content
Sunday 12 July 2020
McLasse

How to hund ombord

Recommended Posts

32 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Nu är vi väl snart uppe i hund-ra inlägg i denna tråden?🦮

Fast det är väl inte så katt-astrofalt många?

• Haha 1

26 minuter sedan skrev Peka67:

Det som är häftigt med F-rib är att den hårda V-formade båtten går att vika i tre delar så att man får ett paket på ca 90×90×50cm.

Smart! Det har jag missat helt och hållet. Visserligen är jag inte så insatt i nutida gummibåtskonstruktioner. Jag kan egentligen inte påstå att jag är det i de gamla heller med annat än den gamla zodiacen jag tillbringat osedvanligt mycket tid att limma på.

En f-rib hade varit kanon men får jag tag på en vanlig rib till rimlig peng blir jag en lycklig hundägare.

• Like 1

Undrar om trådskaparen köpt hundbajspåsar?

Utan att utveckla detta, så anser jag att Biltemas sådana påsar är för små hundar med små behov. I övrigt är som i bra kvalitet för det ändamålet.

Tro det eller ej, men stora hundar kräver större påsar.

Jag köper alltid ”Four Friends” men knythandtag finns i ”Katt-och hundbutiken”

• Thanks 1

23 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Undrar om trådskaparen köpt hundbajspåsar?

Utan att utveckla detta, så anser jag att Biltemas sådana påsar är för små hundar med små behov. I övrigt är som i bra kvalitet för det ändamålet.

Tro det eller ej, men stora hundar kräver större påsar.

Japp, det har trådskaparen gjort. På...Biltema... Vi använde en vanlig enliterspåse häromdagen och jag förstår vad du menar med att stora hundar=stora lass. Påsen blev väldigt full i alla fall. Biltemas är på två liter om jag inte minns fel. Oavsett känns det som att även två liter är i minsta laget. En matkasse hade varit lagom men de är så hiskeligt dyra nu för tiden.

Skall kolla in ditt tips om fyra vänner.

Tack för att du tänkte på det.

• Like 1

26 minuter sedan skrev McLasse:

Japp, det har trådskaparen gjort. På...Biltema... Vi använde en vanlig enliterspåse häromdagen och jag förstår vad du menar med att stora hundar=stora lass. Påsen blev väldigt full i alla fall. Biltemas är på två liter om jag inte minns fel. Oavsett känns det som att även två liter är i minsta laget. En matkasse hade varit lagom men de är så hiskeligt dyra nu för tiden.

Skall kolla in ditt tips om fyra vänner.

Tack för att du tänkte på det.

Se om du finner påsar med knythandtag, med sådana är det svårare att kontaminera sina fingrar.
Det finns även parfymerade påsar...

På vissa orter längs kusten är det väldigt glest mellan papperskorgar, eller publika soptunnor.

På andra orter, exempelvis i Hamburgsund finns det speciella soptunnor för hundägarna, där finns även en dispenser med påsar så man kan fylla på sitt förråd. Dessa är vanligtvis av något förmultningsvänligt material, majsstärkelse eller någonting sådant.

• Thanks 1

5 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

På andra orter, exempelvis i Hamburgsund finns det speciella soptunnor för hundägarna, där finns även en dispenser med påsar så man kan fylla på sitt förråd. Dessa är vanligtvis av något förmultningsvänligt material, majsstärkelse eller någonting sådant.

Jag inser att vi måste åka till Hamburgsund! 😇

Är det de här du använder?

Screenshot_20200707-231102_9141.jpg.d08dabc2e7637e34fde8db3f97fa0c0e.jpg

15 timmar sedan skrev McLasse:

Jag inser att vi måste åka till Hamburgsund! 😇

Är det de här du använder?

Screenshot_20200707-231102_9141.jpg.d08dabc2e7637e34fde8db3f97fa0c0e.jpg

Nej, jag köpte på mig Forur Friends med knythandtag, röd och gröna, utan parfym.

Det var nedbrytbara påsar i Hamburgsund, och jag har sett det på andra ställen också, minns nu inte var. 
I Hamburgsund är restaurangen Sunnegabet och Pipers Glass hundvänliga, På uteserveringen till Sunnegabets restaurang får hundar följa med, och deras Fish ’n Chips rekommenderas. På andra sidan gatan ligger kustens bästa glasskafé med många olika sorters glass, ja även med leversmak, kycklingsmak och renslakteriet, dessa tre är främst till hundar, alltså hundglass, kanske litet dyrt, 50 kr, men något gott skall väl den fyrbenta kompisen ha på semestern också, eller hur!?

• Haha 1

1 timme sedan skrev Georg_Ohm:

På andra sidan gatan ligger kustens bästa glasskafé med många olika sorters glass, ja även med leversmak, kycklingsmak och renslakteriet, dessa tre är främst till hundar, alltså hundglass, kanske litet dyrt, 50 kr, men något gott skall väl den fyrbenta kompisen ha på semestern också, eller hur!?

Helt kanon! Det måste definitivt tas en sväng dit! Om det är sådan matte sådan hund som gäller kommer vovven älska glass. Tyvärr lär vi väl konka på kuppen. Men det är ett fint sätt att konka på.

1 timme sedan skrev McLasse:

Helt kanon! Det måste definitivt tas en sväng dit! Om det är sådan matte sådan hund som gäller kommer vovven älska glass. Tyvärr lär vi väl konka på kuppen. Men det är ett fint sätt att konka på.

”Rensmak” skulle det vara, jäkla stavningsfunktion, mig veterligen slaktar man inte renar i detta landskap. Vår hund slickade i sig renglassen av ren glädje.

Hamburgsund är ett bra ställe att fylla på förråden på. Antingen ett snabbstopp inne i labyrinten med flyttbryggona, eller så lägger man sig långsides på Hamburgön vid minigolfen och färjeläget, och tar linfärjan över till andra sidan, landets kortaste linfärjeled. Vid denna brygga är det bra utsikt och det är viss underhållning att se när klantiga båtförare med risk för sin säkerhet och sitt liv kommer för nära den uppspända vajern.

Hamburgö erbjuder jättefina hundpromenader både norrut till orten med namnet Vänd igen, eller söderut på olika stigar.

• Like 1

1 timme sedan skrev Georg_Ohm:

Hamburgsund är ett bra ställe att fylla på förråden på. Antingen ett snabbstopp inne i labyrinten med flyttbryggona

Att tänka på då är att dom vill ha hamnavgift 80 kronor även om du bara gör ett snabbstopp.

En tråkig trend som fler verkar hänga på tycker jag  😕

38 minuter sedan skrev ABC:

Att tänka på då är att dom vill ha hamnavgift 80 kronor även om du bara gör ett snabbstopp.

En tråkig trend som fler verkar hänga på tycker jag  😕

Och det är aldrig någon som betalar dagsavgiften, och då slänger dom hushållsavfallet i papperskorgarna avsedda för hundbajspåsar och glass/godispapper.