Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Fredrik844

Manual till Nimbus 310 Coupé (1998)

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vi har nyss övertagit en Nimbus 310 Coupé från 1998 och är relativt nya på motorbåtar (är däremot uppväxt med segelbåt, men det var ett tag sedan). 

Någon som har, eller vet hur man kan få tag i, en manual/instruktionsbok eller liknande till denna båt (eller snarlik årsmodell)? Det dyker ju upp frågor titt som tätt och hade varit toppen om det fanns något ställe där de flesta funktioner/system fanns beskrivna på något sätt.

 

Tack på förhand!

/Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ägt flera ”mer avancerade” båtar, dvs de med en del utrustning. Ingen har haft en samlad manual utan alla har bestått av en eller flera pärmar med flikar med instruktioner till varje pryl. 
Varför är det så?

Jo, i stort sett alla tillverkare av båtar monterar in utrustning som kommer från olika tillverkare i sina båtar. När utrustningen ändras/uppdateras byts bara dokumenten i denna flik. Bra och enkelt och det ger också oss båtägare möjligheten att byta prylarna som går sönder. 
Så, gå igenom båten och kolla vilken motor, vilka pumpar, handtag, lampor etc som sitter i den och sen får farbror Google jobba åt dig. Snart har du din egen lilla manual för just din båt. 
En ”färdig” manual för just din båt är nog svårt att hitta. 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till min Nimbus 310 coupe från 2001 följde det med en manual. 

Se bild på innehåll i manualen. 

20210914_001402.jpg

20210914_001432.jpg

20210914_001445.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wow - så det finns en sådan manual alltså! Finns det någon som helst möjlighet att du hade kunnat tänka dig låna ut den till mig en dag så jag kan kopiera-/fota av den? Står givetvis för porto fram-/tillbaka och kan givetvis Swisha lite extra för besväret i så fall 🙂Om du har lust får du gärna kontakta mig på livendahl@gmail.com eller 0721-79 22 90. Förstår om du inte orkar, men vill du så hade det varit hemskt uppskattat 🙂 /Fredrik  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har skannat in hela manualen nu.

Skickar filen alternativt en länk på din e-post så den var lite för stor för att lägga upp här så har du lite rolig kvällsläsning 🙂

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-09-14 vid 18:17 skrev Niklas63:

Har skannat in hela manualen nu.

Skickar filen alternativt en länk på din e-post så den var lite för stor för att lägga upp här så har du lite rolig kvällsläsning 🙂

Hej. Jag är också på jakt på denna manual då vi har köpt en nimbus 310 2001, har du möjlighet att mail denna till mig också? Tack på förhand! patrikgustavsson0@gmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Patrikgustavsson0:

Hej. Jag är också på jakt på denna manual då vi har köpt en nimbus 310 2001, har du möjlighet att mail denna till mig också? Tack på förhand! patrikgustavsson0@gmail.com

Skickar den inom kort

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-06-28 vid 14:57 skrev Fredrik844:

 

 

Redigerad av kossor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...