Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Georg_Ohm

Kustens billigaste diesel?

Rekommendera Poster

Jag kollade nyligen in vad Ecopar kostade vid Styrö Skäret. Typ 21 kr/l. Skall funka i de flesta båtdieslar, tror jag. 😉

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fiskebäck industrihamn tog igår 14,81 kr/liter för vit diesel,

Pumpen stannade vid 2000 kr så det blev till att stoppa in kreditkortet en andra gång. Tack för ett bra tips av @anuba om en relativ ny ”publik” sjöpump utan flaggor och reklam i Fiskebäck.

 

För några veckor sedan träffade jag en EcoPar ”troende” seglare som tipsade om att bränslet fungerar bra även i fotogenlyktor (lågan skulle vara jämn och utan doft som lysfotogen kan ge).

Blir lite dyrt att tanka båten 250 liter med EcoPar och vi gör slut på minst en tank per år men en dunk till lyktan får det bli.

 

Redigerad av skippeer
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Igår betalade vi 17,90 kr/liter för blank diesel i Fiskebäckskil, många badgäster från hufvudstaden som är kunder här vilka inte är så priskänsliga som vi är.

Behövde bara toppa tanken med 12 liter inför torrsättning.

 

Intressant att två sjömackar på fastlandet har prisskillnad på 3 kr/l (Fiskebäck vs Fiskebäckskil), en tank på 250 liter gör prisdiff på 750 kr för samma produkt.

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
48 minuter sedan skrev skippeer:

Igår betalade vi 17,90 kr/liter för blank diesel i Fiskebäckskil, många badgäster från hufvudstaden som är kunder här vilka inte är så priskänsliga som vi är.

Behövde bara toppa tanken med 12 liter inför torrsättning.

 

Intressant att två sjömackar på fastlandet har prisskillnad på 3 kr/l (Fiskebäck vs Fiskebäckskil), en tank på 250 liter gör prisdiff på 750 kr för samma produkt.

Fiskebäckskil har väl även västkustens enda sjömack med HVO100, du såg inte vad den kostade i så fall?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sorry, glömde bort att kolla priset och dessutom har jag tänkt fylla en liten dunk till fotogenlampan i salongen vilket jag totalt glömde bort... 

 

HVO säljs väl även på Styrsö, får se om jag fyller en dunk där till våren.

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...