Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Fredrik313

Regnläns/självläns/dränering plasteka

Rekommendera Poster

Hej

är det någon som känner till nån vettig plasteka med regnläns? Vill slippa batteri, solceller och pumpen länsman lär inte funka för en så lätt båt då båtplatsen är väldigt skyddad. 
Letar hyfsat stor begagnad plasteka med ca 10 hk, typ i stil med Smögen 45. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Men som jag skriver ovan tror jag inte att den funkar bra med lätt båt i väldigt skyddad hamn. I flera forums sägs det att det att den funkar dåligt under de förutsättningarna. Eller är det någon som har en annan syn?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har min båt i en skyddad hamn, har svårt att se att denna skulle funka. Men vore glad med någon lösning, så jag slipper åka så fort det regnat och ösa. Vill slippa batteri och solpaneler. Har en liten utombordare 9,9 2takt 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror man får förtöja så båten rör lite på sig, dvs lite slarvigt, slappa linor. 
Då borde den funka tycker jag. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det skall funka så behöver du en båt där durken ligger ovan vattenytan, eller ett hamnkapell till nuvarande båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hamnkapell kan funka om jag hittar rätt båt. Men helst en självlänsande. Tänker att det väl borde finnas någon plasteka där man lyckats höja upp durken. Det finns ju massor av mindre styrpulpetare där det funkar. 

Redigerad av Fredrik313

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...