bulan72 0 Postad 22 Juni , 2020 Suzuki DT40 -98 1 cylinder dör efter ca 20-30 sek vid fullt gaspådrag, drar jag av gasen jättelite (hör inte ens att varvtalet sjunker) så funkar den hur länge som helst, någon som har en aning om vad det kan vara? Har original gasreglage men inte instrumentering. cylingdern tvärdör när det sker, inte en tillstymmelse till blödder eller nått, drar av gasen nästan till tomgång sen kan jag dra på igen och cylindern är med igen, sen dör igen. upplever nästa som att ett övervarvningsskydd bryter eller nått, men då bara dödar en cylinder? skumt tycker jag. men då skall tilläggas att jag kan inte ett smack om båtmotorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 471 Postad 22 Juni , 2020 Hur vet du att en cylinder dör helt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bulan72 0 Postad 22 Juni , 2020 2 timmar sedan skrev guestsson: Hur vet du att en cylinder dör helt? Nej det vet jag inte nu när du skriver sådär 😃 känns ungefär som en dör, skulle ju lika gärna vara båda som går ner i effekt till något jag uppskattar till hälften ungefär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bulan72 0 Postad 22 Juni , 2020 13 timmar sedan skrev bulan72: Suzuki DT40 -98 1 cylinder dör efter ca 20-30 sek vid fullt gaspådrag, drar jag av gasen jättelite (hör inte ens att varvtalet sjunker) så funkar den hur länge som helst, någon som har en aning om vad det kan vara? Har original gasreglage men inte instrumentering. cylingdern tvärdör när det sker, inte en tillstymmelse till blödder eller nått, drar av gasen nästan till tomgång sen kan jag dra på igen och cylindern är med igen, sen dör igen. upplever nästa som att ett övervarvningsskydd bryter eller nått, men då bara dödar en cylinder? skumt tycker jag. men då skall tilläggas att jag kan inte ett smack om båtmotorer. Är som sagt inte säkert att en cylinder dör, men ca hälfter av effekten försvinner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser