Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
bulan72

Suzuki DT40 -98 1 cylinder dör

Rekommendera Poster

Suzuki DT40 -98 1 cylinder dör efter ca 20-30 sek vid fullt gaspådrag, drar jag av gasen jättelite (hör inte ens att varvtalet sjunker) så funkar den hur länge som helst, någon som har en aning om vad det kan vara?

Har original gasreglage men inte instrumentering.

cylingdern tvärdör när det sker, inte en tillstymmelse till blödder eller nått, drar av gasen nästan till tomgång sen kan jag dra på igen och cylindern är med igen, sen dör igen. upplever nästa som att ett övervarvningsskydd bryter eller nått, men då bara dödar en cylinder? skumt tycker jag. men då skall tilläggas att jag kan inte ett smack om båtmotorer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att en cylinder dör helt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev guestsson:

Hur vet du att en cylinder dör helt?

Nej det vet jag inte nu när du skriver sådär 😃 känns ungefär som en dör, skulle ju lika gärna vara båda som går ner i effekt till något jag uppskattar till hälften ungefär.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan skrev bulan72:

Suzuki DT40 -98 1 cylinder dör efter ca 20-30 sek vid fullt gaspådrag, drar jag av gasen jättelite (hör inte ens att varvtalet sjunker) så funkar den hur länge som helst, någon som har en aning om vad det kan vara?

Har original gasreglage men inte instrumentering.

cylingdern tvärdör när det sker, inte en tillstymmelse till blödder eller nått, drar av gasen nästan till tomgång sen kan jag dra på igen och cylindern är med igen, sen dör igen. upplever nästa som att ett övervarvningsskydd bryter eller nått, men då bara dödar en cylinder? skumt tycker jag. men då skall tilläggas att jag kan inte ett smack om båtmotorer.

Är som sagt inte säkert att en cylinder dör, men ca hälfter av effekten försvinner 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...