Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Larsa79

Mercruiser 7.4 MPI

Rekommendera Poster

Var ute och körde båten på midsommarafton i ganska hög sjö, låg i planingsfart (22 knop) när motorn plötsligt tappar varvtalet och kvävs. Går fint på låga varv men när man gasar på så känns det som att den inte får tillräckligt med soppa och orkar inte upp i varvtal. Men stannar inte. Nån som haft samma problem med en 7.4 MPI?

 

Mvh Lars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla bränslefilter även sugröret i tanken har du skit där så rörs det upp när du studdsar runt på vågorna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, har bytt bränslefilter ska kolla om det sitter någon sil i tanken Som blivit tät.  Vad behöver man för utrustning för att mäta bränsletryck ock kolla felkoder?

mvh Lars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Larsa79:

Tack för svar, har bytt bränslefilter ska kolla om det sitter någon sil i tanken Som blivit tät.  Vad behöver man för utrustning för att mäta bränsletryck ock kolla felkoder?

mvh Lars

Hade samma fel, dock på en 5.7 liter i min förra båt. Som frans73 skrev, hade jag någon form av sica/silikon som hade fastnat på röret längst ner.

Att jag upptäckte det var pga att jag läste på nätet att i ovankant av röret sitter det en backventilkula som kan hänga sig, många slår ur den. Så upptäckte jag stoppet i röret till tanken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...