Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Northlander

Bättra på halskyddsfärg

Rekommendera Poster

Hej! 

På min begagnade båt är halkskyddet lite slitet på sina ställen. Det är en färg med någon form av sand/sten där stenen börjar titta fram på sina ställen och ser därmed inte helt vit ut längre. 

 

Jag skulle vilja bättra på detta men jag är osäker på vilken färg man kan använda för att få det bra. Finns det någon sån färg? Jag vill alltså få det ganska bra, men inser att det inte kommer bli perfekt om jag inte jag slipar ner och "gör om" .

 

Ha det fint!! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns flera fabrikat, den här är bra. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan skrev Peter_K:

Finns flera fabrikat, den här är bra. 

 

Tror du att den kan användas till att bättra på existerande färg? Det blir ju ett betydligt större projekt om man ska slipa ner och måla på "på  riktigt".

 

Jag skulle mest vilja ha något nu som kan funka för denna säsongen, och nästa vår göra ett mer gediget jobb när båten ligger på land..

 

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan skrev Northlander:

Tror du att den kan användas till att bättra på existerande färg? Det blir ju ett betydligt större projekt om man ska slipa ner och måla på "på  riktigt".

 

Jag skulle mest vilja ha något nu som kan funka för denna säsongen, och nästa vår göra ett mer gediget jobb när båten ligger på land..

 

Tack!

Tag kontakt med dem och fråga. 
De har jättebra support och svarar på alla dina frågor 🙂 

https://www.de-ijssel-coatings.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...