Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Squidward

Fungerar inte GeoSafe under kåpa

Rekommendera Poster

Hej, jag har en GeoSafe monterad på min Suzuki DF140. Den sitter längst upp på motorn och är konstant inkopplad till 12V. Jag kopplar upp mig mot den och slickar en statusförfrågan men får alltid till svar att GPS:en inte har någon signal.

 

Är det så att det inte fungerar att ha GeoSafe:en under kåpan? I så fall är den ju ganska värdelös som stöldspårare...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har min nere i motorrummet som har både motorlucka och sedan tak över eftersom det är en HT båt. Det ska inte vara något problem under en motorkåpa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har annat fabrikat av spårsändare under motorkåpan utan problem. Min Geosafe har jag på båten under glasfiberlaminat utan konstigheter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med min Geosafe och det var att den är väldigt känslig på SMS:en, det får inte finnas några mellanslag när de skickas. Ibland på vissa telefoner läggs där ett mellanslag om man väljer bland förslagen på texten. Efter detta fungerar den klockrent monterad under tak.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du tar av kåpan och provar, har den GPS-signal då?

 

Kanske har Suzuki något i kåpan som skärmar av GPS-signalen eller så är signalen svag, där du har båten, av någon anledning.

 

Det ska, normalt sett, inte vara något problem att ha Geosafe under kåpan så något konstigt verkar det vara med din installation.

 

/Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara fel på själva enheten. Jag hade motsvarande problem med en Geosafe och efter kontakt med supporten på LTC så skickade jag in den och de skickade en ny som fungerade klockrent. De har en bra och trevlig support!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
57 minuter sedan skrev DanielMalmgren:

De har en bra och trevlig support!

Jag har också haft kontakt med dem och de är bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Metallkåpa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njä, tror inte det va? Det verkar vara någon typ av plastfiber...eller???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...