Dadid 19 Posted June 6, 2020 Har just beställt ett modem/router till båten. ( https://www.induo.com/kop/routrar/4g-router/teltonika-rut955/ ) Den möjliggör inkoppling av brytare, reläer och sensorer. Jag är tyvärr inte bekant med kontakttyperna. Vad skall jag köpa för att ansluta pryttlar till I/O respektive RS485? Share this post Link to post Share on other sites
Kane 974 Posted June 6, 2020 Det finns ingen standard för det så du får kolla med leverantören. Share this post Link to post Share on other sites
Dadid 19 Posted June 6, 2020 Det står Molex, men jag blir inte så mycket klokare av det. Share this post Link to post Share on other sites
Kane 974 Posted June 6, 2020 (edited) Skulle t.ex. kunna vara någon av deras kraftkontakter då. Finns lite att välja på, Molex Edited June 6, 2020 by Kane Share this post Link to post Share on other sites
Peter128 2 Posted June 8, 2020 Kontakterna ingick i paketet med routern jag fick. Har samma router du beställt. Peter 1 Share this post Link to post Share on other sites
Dadid 19 Posted June 8, 2020 Fanns det med fler kontakter än bara den till strömanslutningen? Abonnerar du på trackerfunktionen också? Nöjd? Styr du något annat, alternativt läser av? Share this post Link to post Share on other sites