Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Chrillelille

Clarion marinstereo - Koppla in mobil

Rekommendera Poster

Jag har precis slagit till på en AMT 230 DC med tillhörande Clarion marinstero. Modellen heter CMV1 och verkar vara en av de första marinstereos Clarion släppte. 

 

Vi skulle vilja spela musik från våra mobiler och undrar om detta är möjligt. Det står "aux" på en knapp, så det borde gå att få in kablar på något sätt. Helst skulle vi vilja använda oss av bluetooth, men det verkar modellen vara för gammal för. Det ska finnas en adapter för det, men de verkar inte säljas längre. 

 

https://www.clarion.com/xe/en/products-personal/marine/CMV1/

 

Då det verkar vara en vanlig modell, någon som har något tips på hur man bäst går till väga? Jag har inte fått båten levererad än så kan inte kolla själv, me ntänkte att jag kan preppa så gott jag kan och beställa grejer om det behövs.

 

Stort tack på förhand!

 

Christian

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

AUX (likväl USB) kopplas in via kablar bakom stereon. Enklast är att sätta ett paneluttag för AUX som du kopplar in telefonen i. Typ Kjell & Co lär ha nödvändiga delar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev Kane:

AUX (likväl USB) kopplas in via kablar bakom stereon. Enklast är att sätta ett paneluttag för AUX som du kopplar in telefonen i. Typ Kjell & Co lär ha nödvändiga delar.

Då tar jag ett hål i panelen för paneluttaget antar jag? Finns det någon snyggare lösning via bluetooth?

 

Mvh

CHristian 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Chrillelille:

Då tar jag ett hål i panelen för paneluttaget antar jag? Finns det någon snyggare lösning via bluetooth?

 

Mvh

CHristian 

Finns lite olika varianter, t.ex. denna lite dyrare Clas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...