Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Anderssonjorgen

Byta innertak i ruffen, Sea Ray 230 SD

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej

Har en Sea Ray 230 Sundancer,1995. Mìtt innertak i ruffen har möglat. Det är, typ, heltäckningsmatta. Skulle vilja byta ut taket mot skinnimitation och samtidigt skapa just belysning med spottar i taket och ljusslingor.

Kan man rädda nuvarande tak med något medel?

Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att byta ut taket och var man i så fall  ska vända sig för att få offert?

Min båt ligger i Edsviken, Sollentuna i Stockholm. 

Tackar på förhand.

/Jörgen 

Redigerad av Anderssonjorgen
Felstavninv5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-05-31 vid 18:40 skrev Anderssonjorgen:

Hej

Har en Sea Ray 230 Sundancer,1995. Mìtt innertak i ruffen har möglat. Det är, typ, heltäckningsmatta. Skulle vilja byta ut taket mot skinnimitation och samtidigt skapa just belysning med spottar i taket och ljusslingor.

Kan man rädda nuvarande tak med något medel?

Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att byta ut taket och var man i så fall  ska vända sig för att få offert?

Min båt ligger i Edsviken, Sollentuna i Stockholm. 

Tackar på förhand.

/Jörgen 

Hejsan hej

 

När du skriver att du vill byta ut taket så menar du luddet/tyget. Jag skulle slita ner det gamla (har gjort det själv tidigare) och ersätta med skruvklädsel som säljs hos samtliga båttillbehörs firmor. Det finns säkert firmor som kirrar det för en slant men det är inget svårt att göra själv. Använd bara rätt kontaktlim och skrapa rent från gammalt lim och ev tygrester. 
Jag minns inte hur det ser ut i en 230 SD men i vissa fall så månteras tyget på tunn plyfa som skruvas upp. Också enkelt att kirra och även ypperligt att dra belysningsel och montera tunna LED-armaturer i. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...