Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Rekommendera Poster

Hej, 

 

Är det någon som vet vad detta är för båtfabrikat och modell?

 

Tacksam för svar.

 

1543521479_Btinv.thumb.jpg.d81c6f9d7011436b0c9bcd0d78866a8e.jpg1972153556_Btskrov.thumb.jpg.4e374dffac02c8c1140eb9d94cc7c05e.jpg620725813_Btskylt.thumb.jpg.a1dd2c9a4a7537c2b4909441edc64aeb.jpg1072720529_Bt2.jpg.74784998f9fa628e09f8b5a97df0a5ca.jpg2124658217_Bt.jpg.d615526e7095365fad6ec4bffe56c439.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om förre ägaren inte hade målat över skylten hade det ju inte varit någon identitetskris.

 

Kan det möjligen vara en Selco?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja precis, verkar vara en Selco 16. Hade tänkt för kortare dagsturer, hur går de på havet? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går det möjligen att gnugga lite aceton på skylten tro. 

 

Men designen och med den trubbiga stäven så tycker jag också att det lutar åt en Selco

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det inte detta , men i från sidan utvändigt ser det ut som en liten Ockelbo dc 21.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Jorgen01:

Nu är det inte detta , men i från sidan utvändigt ser det ut som en liten Ockelbo dc 21.

En kompis hade en Ockelbo dc21, sån tror jag inte det är, känner inte igen inredningen från den. Den hade en rätt stor ruff. Men utseendet helt klart likheter. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev M__G:

En kompis hade en Ockelbo dc21, sån tror jag inte det är, känner inte igen inredningen från den. Den hade en rätt stor ruff. Men utseendet helt klart likheter. 

Det jag inte känner igen från selcobåtarna är framrutan utan mittpost, det brukar var tudelade rutor på dessa, Iallafall på dom litet större båtarna, men i mina ögon ser det ut som den Selcon som vi åkte vattenskider efter på tidigt 1980-tal. Ja vi hade även en sparkstötting med masonit mellan medarna som vi med blandad framgång släpade efter den båten.

 

Nu bildgooglade jag inte på ”selco” men fanns väl olik skrovlängder, och olika inredningar med mera som följde årsmodellerna?

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev M__G:

En kompis hade en Ockelbo dc21, sån tror jag inte det är, känner inte igen inredningen från den. Den hade en rätt stor ruff. Men utseendet helt klart likheter. 

Nä jag vet, har själv haft två  st dc 21. Sidovyn påminner om en dc 21inget annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Selco 15 ser jag kan ha en hel ruta och dom ser väldigt lika ut ts bild. 

Men, det finns ju herrejösses många olika båtar som använt samma formar genom tiderna så det kan ju så klart vara något annat. 

 

Jag skulle gå på plåten med lite Aceton

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-05-29 vid 13:40 skrev Pirayan:

Selco 15 ser jag kan ha en hel ruta och dom ser väldigt lika ut ts bild. 

Men, det finns ju herrejösses många olika båtar som använt samma formar genom tiderna så det kan ju så klart vara något annat. 

 

Jag skulle gå på plåten med lite Aceton

Det är en Selco Selspeed 15/Selfleet Rimini. Sent 60-tal.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...