Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Georg_Ohm

Skyddsutrustning

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

2F922F8B-6BCA-49D5-A782-5D515D4A62BA.thumb.jpeg.820bafabd2b3717af66184ae58eeffef.jpeg
 

Det gäller tydligen att använda rätt skyddsutrustning.
Synd bara att dom tog mått på en grand danois istället för en foxterrier.

 

Redigerad av Georg_Ohm
  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men Georg då!  Tror inte du har fattat vitsen med teckningen, förutom Corona anspelet då.

Milou skall ha långa "pyjamas med fötter" klädsel, det är själva poängen. Inte kon som var på ängen, som Povel sjöng.

 

Minns du serien Marsipulami? "Tigern" från rymden med låååång svans? Den svansen var det som var grejen.

Eller Dagobert å Blondi å deras hund. Kolla in hunden  å dess flin å miner i olika situationer, det är halva grejen nästan.

 

Eller vafför inte Farbror Hitchkoc (rätt stavat?) himself? Han är alltid med på några rutor i alla filmer men nästan ingen ser det, det är det som är grejen. Då tänker jag inte på vinjetten eller presentationerna.

 

Jag saknar den gröna lådan på Milou som borde ha formen av ett köttben för övrigt. Fixa till det tack. Å kanske en "megafon" med tryckknappar, på en av dem står "Vov". Fast det är kanske för vågat, samtidigt för subtilt för andra än kräsmagade "humor"-konnässörer?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Ruskpricken:

Men Georg då!  Tror inte du har fattat vitsen med teckningen, förutom Corona anspelet då.

Milou skall ha långa "pyjamas med fötter" klädsel, det är själva poängen. Inte kon som var på ängen, som Povel sjöng.

 

Minns du serien Marsipulami? "Tigern" från rymden med låååång svans? Den svansen var det som var grejen.

Eller Dagobert å Blondi å deras hund. Kolla in hunden  å dess flin å miner i olika situationer, det är halva grejen nästan.

 

Eller vafför inte Farbror Hitchkoc (rätt stavat?) himself? Han är alltid med på några rutor i alla filmer men nästan ingen ser det, det är det som är grejen. Då tänker jag inte på vinjetten eller presentationerna.

 

Jag saknar den gröna lådan på Milou som borde ha formen av ett köttben för övrigt. Fixa till det tack. Å kanske en "megafon" med tryckknappar, på en av dem står "Vov". Fast det är kanske för vågat, samtidigt för subtilt för andra än kräsmagade "humor"-konnässörer?

Jo jag vet, det är ett montage av serierutor från "Blå lotus" och "tur och retur del 1".

Hitchcock förekommer även som bartender hos Lucky Luke, i "Dilligensen" om jag nu minns rätt.

Marsipulami glömmer man inte, ett rart djur från Polombias regnskogar. Det är kanske inget som märks, men cyklisten Eddie Merx förekommer i en ruta i "Asterix i Belgien" vilket även Dupontarna gör.

Gröna lådan är väl kommunikationsutrustningen, den gången jag besökte Sbrodj i Syldavien hade man modernare elektronik. Tänk på att detta utspelade sig redan innan Sputnik och Apollo XI och herrskapet landade på månen många år innan amerikanarna från NASA gjorde det.

Povel sjöng även "köp inte en zebra" (angående pyjamas då) och det rådet har jag alltid följt!

 

message-f77e9.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...