Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
surfamera

Slipa instrumentglaset?

Rekommendera Poster

Hej,

Glaset (plast) på mina instrument (knop, tilt, varv osv) har blirit matt och tråkigt. Det är bara sex instrumet mellan 5 och 10 cm diameter. Har någon tips hur jag får dem fräscha igen? Var inne på marinaffären men de hade inget speceillt undermedel så jag antar att det är ngn form av rubbing...kanske autosol!? Vad har ni för bra tips?

/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
27 minuter sedan skrev surfamera:

Vad har ni för bra tips?

Georg_Ohm tipsade mig om detta när det gällde mina gulnade fönster. Han kanske tipsar dig om det samma?

Beställningsvara på Clas Ohlson. Jag skall hämta min flaska på söndag, sedan kan jag rapportera hur det funkar.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan skrev McLasse:

Georg_Ohm tipsade mig om detta när det gällde mina gulnade fönster. Han kanske tipsar dig om det samma?

Beställningsvara på Clas Ohlson. Jag skall hämta min flaska på söndag, sedan kan jag rapportera hur det funkar.

Ja det funkar! Men det finns även andra fabrikat. Vi polerade upp plasten framför strålkastarna på en gammal bil. En Citroën DS från 70-talet, dom blev väl kanske inte som nya, men ändå väldigt bra och genomskinliga.

Någon hade polerat sådana instrument med tandkräm, vet inte vilken, och det hade väl inte direkt gjort saken sämre... men prova ett medel avsedd för detta ändamål. Möljigen funkar även Autosol, men jag vet inte om jag hade vågat prova, möjligen då på ett kasserat instrument eller annan plastbit.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...