Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Zappasalle

Sjökort

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en i-pad som jag via en GPS puck Bad elf kör som plotter.

allting funkar bra men jag har ett sjökort som heter iSailor. När jag tankade hem appen kostade den under 200:- vilket är bra pris.

nu står det att jag kan uppdatera den för 399:-. Är lite orolig att originalet försvinner och jag måste prenumerera för 399:-/år.

Jag köpte också Eniro På sjön som koster 199:-/år , lagom pris men värdelös upplösning på skärmen. Förstorar man upp kortet så är allt suddigt och svårt att tyda.

Är det någon som har tipps på ett bra sjökort som täcker västkusten och inte är för dyrt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Zappasalle:

Jag köpte också Eniro På sjön som koster 199:-/år , lagom pris men värdelös upplösning på skärmen. Förstorar man upp kortet så är allt suddigt och svårt att tyda.

Det låter som att något inte står rätt till. Här är en skärmdump, max inzoomad, utanför Grötö i Lysekil. Skärmdumpen är från min Androidtelefon.

 

Screenshot_20200523-105101_5228.thumb.png.7fe3cc260f56c89ade69c09648cb060d.png

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med McLasse. Kan också zooma in utan problem på Androidtablet och -telefon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har både Eniro på Sjön, den tidigare varianten utan prenumeration, och Seapilot som kostar 95 kr per år. Fungerar att zooma med.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...