Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
wahlis

Tunn skiva för att sätt diskhon i

Rekommendera Poster

Hej, 

Vi har en diskho som sitter lite nedsänkt i en lådmodul jag skulle behöva en ny tunn skiva som inte bygger på höjden och som tål vatten bra. Finns det något bra alternativ som inte är så dyrt. Vi har köpt en ny blandare och hålen som finns i den nuvarande skivan stämmer inte med den nya. Det verkar vara svårt att hitta något vettigt i de vanliga byggvaruhusen. Tacksam för bra tips.

 

/Wahlis 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag kan vara en så kallad perstorpsskiva.

Eller kanske en tunn plexiglasskiva...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev sy_Alice:

Ett förslag kan vara en så kallad perstorpsskiva.

Eller kanske en tunn plexiglasskiva...

Det har varit en strykande åtgång på de genomskinliga ”plexigasskivorna” som stänkskydd framför många butikers kassor....
 

Jag tänkte mig en sådan där syntetisk skärbräda, sådana för industriellt bruk kanske finns i xxxl-storlekar?
 

Perstorp med Prins EugenS mönster ”virrvarr” är en riktig nostalgihöjdare som tillverkas fortfarande eller nu igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
51 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Perstorp med Prins EugenS mönster ”virrvarr” är en riktig nostalgihöjdare som tillverkas fortfarande eller nu igen.

Vi har sådana i original från 1957, känns väldigt bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du önskar mindre, tjockare bitar polyeten, som polywood är, så finns den här butiken som säljer skärbrädor,

De verkar inte tunnare än 20mm

https://www.oqvist.se

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har valt att göra en liten annan lösning jämfört med vad jag först tänkt, jag tar en mahognyskiva som jag betsat och sedan lackat sedan tänkte jag limma på en transparent akrylskiva för bättre motstånd mot vatten, får se om detta funkar och blir bra.

/Wahlis

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...