Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
BSven

Båtdyna upphittad utanför Nyköping!

Rekommendera Poster

Jag bor längs gamla E4:an lite väster om Nyköping.
Utanför mitt hus, i diket, låg en stor, fin och säkert dyr dyna med en form som antyder båt.

Den ligger nu inomhus och om någon kan hjälpa den att hitta sin ägare vore det toppen!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev BSven:

Jag bor längs gamla E4:an lite väster om Nyköping.
Utanför mitt hus, i diket, låg en stor, fin och säkert dyr dyna med en form som antyder båt.

Den ligger nu inomhus och om någon kan hjälpa den att hitta sin ägare vore det toppen!

Det var ett omtänksamt inlägg! Det blir rätt bra virvelvindar som kan lyfta ur både dynor o lösa flytvästar ur öppna båtar när farten är tillräckligt hög.

 

Om du lägger in ett foto där form o mått ingår så blir det kanske enklare att hitta var den saknas.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
32 minuter sedan skrev Lintott:

Om du lägger in ett foto där form o mått ingår så blir det kanske enklare att hitta var den saknas.

Jag tänkte nog "återfås mot beskrivning" men när man tänker efter så är nog båtdynebedragarna inte så vanliga... Som synes så är det en rätt stor sak och 15 cm tjock. Jag tror att den som saknar den vet om det.

 

IMG_1027.thumb.JPG.1226ac6a6ff4a36b894d1867f10be87e.JPG

Redigerad av BSven
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig ser det ut som en dyna till en soffa (på land!). Är väl rätt vanligt nuförtiden att man har sån där sitt/ligg kudde i soffan?
Skulle gissa att någon åkt förbi med att släp och tappat den. 

Men snällt att du plockar upp den och frågar. 
 

Det här påminner mig om när jag och frugan rensade lite på vinden. Vi lånade en gallerkärra av en granne och lastade på. När vi hade lastat färdigt kom frugan och sa att den här pulkan kommer väl ingen av barnen att använda något mer? Kan vi inte slänga den också? Jo, gör det, sa jag och så la frugan (eller om det var jag) pulkan på släpet. 
På väg hem från tippen så såg vi bägge samtidigt en pulka ligga en bra bit från vägen och tänkte samtidigt att det var länge sen det var vinter och den har vi inte sett ligga där förut. I nästa sekund slog det oss att det var ju vår pulka som naturligtvis blåst av släpet på väg till tippen. Det var bara att   plocka upp pulkan och ta en sväng till till tippen. Pinsamt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev ChristerN:

För mig ser det ut som en dyna till en soffa

Du har säkert rätt! Eftersom det är rätt många som kör denna vägen med båt på släp, och att vi är båtmänniskor, så var båtdyna det första som slog mig men jag har försökt räkna ut hur den sittbrunnen ser ut där den skulle passa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...