Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Jim_Beam

Lofrans ankarspelsmotor

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Motorn till mitt Lofrans ankarspel har gett upp så jag letade upp en identisk MCA1024M. Men när jag fick motorn så visade det sig att den finns i två varianter, den ena är den jag har med två plus och en minus (jord) anslutning. Den jag fick har bara två anslutningar markerade M1 och M2.

Har hittat en inkopplingsanvisning hos Lofrans, se bilaga. Den vänstra visar motorn jag fick, den högra visar min gamla.

Nu undrar jag om någon har förslag på hur jag skulle kunna koppla in den nya. Det jag inte förstår är vad jag ska göra med minuskabeln, kan det vara så att den nya är tänkt att växla polaritet t.ex. så att M1 är plus vid utmatning och minus vid inmatning?

Kan sannolikt lämna tillbaka motorn, men det kanske är onödigt om det finns en lösning.

Lofrans inkoppling.pdf

Redigerad av Jim_Beam

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får byta kontaktorn också så löser det sig, tror inte de har kvar gamla typen av motor

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev snilsson:

Du får byta kontaktorn också så löser det sig, tror inte de har kvar gamla typen av motor

Tack, klart enklast, var nog lite snål, har nyligen köpt en ny som passade gamla motorn, men det blir en ny kontaktor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...