Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
oyster

Service av Engbo ankarspel

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av service på Engbo ankarspel? Enligt Sleipner finns ingen servicemanual eller liknande. Inte heller något kit med slitagedelar att byta ut. Hittar ingen information på nätet heller. Jag har ett äldre Engbo 31 som låter illa samt att det alltid behövs lite manuell hjälp för att ankaret ska åka i sjön. Helt enkelt i behov av en genomgång...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-04-21 vid 10:26 skrev oyster:

Är det någon som har erfarenhet av service på Engbo ankarspel? Enligt Sleipner finns ingen servicemanual eller liknande. Inte heller något kit med slitagedelar att byta ut. Hittar ingen information på nätet heller. Jag har ett äldre Engbo 31 som låter illa samt att det alltid behövs lite manuell hjälp för att ankaret ska åka i sjön. Helt enkelt i behov av en genomgång...

 

28 minuter sedan skrev Calistang:

Jag har samma problem, har du fått något svar?

  Hejsan!

Den senaste tiden, och tiden innan dess, har det skrivits ganska mycket om krånglande Engbospel.

Här är väl den senaste diskussionen, tror jag....

I den kanske det finns namn och telefonnummer till en expert, om jag nu minns rätt.

Annars är det bara att skriva in ”Engbo” i den lilla sökrutan högst upp till höger, så kan du se många diskussioner om olika engbospel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lämnade in mitt till Christian Gilander på Marinbutiken i Åkersberga. Det var frifallsmekanismen som strulade....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt servat i våras av Johan på Stockholms Båtservice/ 0763462570.

Jäkla tur at jag anlitade honom för jag hade inte klarat det själv.

 

// Mats W

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...