Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
hofrha

Tillsats i bränsle för att rengöra VST-filter och spridare

Rekommendera Poster

Hej! Har sedan förra sommaren en felkod som kommer upp på displayen till min Yamaha F115 -04. Den kod som blinkar är 29 vilket indikerar problem med insprutningstrycket. Jag misstänker att VST filter behöver bytas och kanske spridare rengöras. Den går dock precis som den ska, är stark och varvar ur. Är dock orolig att jag helt plötsligt ska få större problem och bli liggandes med driftproblem någon stans.

 

Frågan är om det bara är att riva ner bränslesystemet och byta alla filter eller om det går att köra någon tillsats i soppan? Är det bra att testa eller riskerar jag att jag lösgör avlagringar som kanske sätter igen spridarna istället? Tips på tillsats mottages i så fall tacksamt. Jag har Yamahas programvara för att läsa ut felkoder men har inte använt den ännu. Kommer jag få mer info är bara felkoden om jag kopplar upp mig? En mer detaljerad information om vad som felar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej, varför starta en ny likadan forumtråd när du hade ett bra svar i den snart årsgamla?
(Tänker alltså på  Condmasters länk till `thehulltruth.com´ i din gamla MG-forumtråd.)

För att inte splittra ditt ärende ännu mer så föreslår jag att vi alla svarar där istället!?
     Kemiskt klägg i bensinen för rengöring är nog ändå ingen bra idé, bättre kolla närmare hur problemet löstes i Condmasters 2-sidiga länk?


Alltså alla läsare hellre till din äldre MG-forumtråd >>>> topic93201!?
Kan jag gnälla. ; )
Mvh Thomas  

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...