Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sagitario

Laga båtkapell Uppsala?

Rekommendera Poster

 

Skulle behöva hjälp att laga mitt kapell, lita nya sömmar mm. Någon som har bra tips i Uppsala med omnejd?

 

Tomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle googlat "tapetserare uppsala".
    Tapetserare* lagar ju stoppade fåtöljer m.m. och är skickliga sömmare som har koll på detta med 3D. Menar alltså precisionen som krävs i sömmarna när det skall få given form i tre dimensioner. Och se snygga ut.
Vissa tapetserare annonserar "syr även båtkapell" har jag sett. Men du kan ju ringa runt litet och fråga, har de inte rätt kapellduk eller tråd så finns nog sådant att köpa om man googlar?


Bara ett tips, förmodligen hade du koll på dett redan innan, men men?


*) fotnot: Vill man däremot ha upp nya tapeter på väggarna hemma så kontaktar man en målare. Logiskt eller hur. : )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ejco produkter Östervåla0703453726 Anders har gjort flera jobb åt mig och alla har varit 

mycket bra utfört, han fixade kappelsömmar och nytt fönster i år så slå en signal 

och hör om han har tid.

Tyvärr är det just nu den tiden som det är svårt att få hjälp lämnade upp mitt i höstas.

 

Men slå en signal

M.V.H

Kenny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-04-16 vid 12:38 skrev Thomas-1:

Skulle googlat "tapetserare uppsala".
    Tapetserare* lagar ju stoppade fåtöljer m.m. och är skickliga sömmare som har koll på detta med 3D. Menar alltså precisionen som krävs i sömmarna när det skall få given form i tre dimensioner. Och se snygga ut.
Vissa tapetserare annonserar "syr även båtkapell" har jag sett. Men du kan ju ringa runt litet och fråga, har de inte rätt kapellduk eller tråd så finns nog sådant att köpa om man googlar?


Bara ett tips, förmodligen hade du koll på dett redan innan, men men?


*) fotnot: Vill man däremot ha upp nya tapeter på väggarna hemma så kontaktar man en målare. Logiskt eller hur. : )

Tack för svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-04-17 vid 09:47 skrev Kenbja:

Ejco produkter Östervåla0703453726 Anders har gjort flera jobb åt mig och alla har varit 

mycket bra utfört, han fixade kappelsömmar och nytt fönster i år så slå en signal 

och hör om han har tid.

Tyvärr är det just nu den tiden som det är svårt att få hjälp lämnade upp mitt i höstas.

 

Men slå en signal

M.V.H

Kenny

Tack för svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Kenbja.

Anders är helt suverän, rekommenderar honom starkt om du vill ha ett väl utfört jobb!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...