Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
kallekullager

Vilken slang till denna länspump?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Ursäkta min okunskap, men jag har sökt runt utan att bli riktigt klok på detta. Jag har köpt denna länspump från Biltema, https://www.biltema.se/bat/pumpar/lanspumpar/manuell-lanspump-2000037509, där det står att slanganslutningen är 34,5 mm. Jag hittar dock inte någon butik som säljer slangar som är 34,5 mm. Borde det inte vara någon standard? Eller ska man köpa elastiska slangar som är ca 32 mm? Om det inte vore för corona hade man ju kunnat åka runt i butiker och testa, men nu vill jag helst undvika det. Är det någon expert som kan vägleda mig i rätt riktning?

Redigerad av kallekullager

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kanske är anslutningen gjord för 1 3⁄8 tums slang?

 

38 mm är ett vanligt innermått i Sverige så kör på Peter_K:s förslag med en ROSTFRI pari-klammer.

pariklammer.jpg.d40a6585ff2d7f367a40fa242a2d3f7d.jpg

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tycker 3,5 mm skillnad låter lite tveksamt. Skulle linda något runt anslutningen för att öka diametern, eltejp, isoleringsband, vulktejp? Annars tar jag gärna en obetydligt för liten slang och värmer så den går att kränga på.

Redigerad av trewq

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev kallekullager:

Tack! Jag tror att jag går enligt trewq's förslag och köper en mindre slang och kränger på!

Värm på litet försiktigt med varmluftspistolen så blir slangen lättare att klämma på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...