Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Big_Mike

Yamaha 20DWO 2006, koppla in reglage, elschema

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej, efter ett par timmars googlande ber jag nu er kära forummedlemmar om hjälp.

 

Jag köpte en yamaha 2-taktare i slutet av förra säsongen. Tidigare ägare hade kopplat ur reglagekablarna och jag nöjde mig då med att bara koppla in gas och växel (och ett dödmansgrepp).

 

Nu har jag monterat ett nytt reglage:

 https://www.marineparts.se/tillbehor/batutrustning/reglage/enkelreglage-yamaha-7-pin-stopsel-rec703-48230-14/

 

Jag har dragit in trådarna som ska kopplas in i motorn via ingången under bensinkopplingen. In under förgasaren och upp på sidan med bensinfiltret där tidigare ägaren ryckt löst alla trådar.

 

Nu tar det lite stopp för mig.

 

Är det någon som har ett ordentligt kopplingsschema eller har bilder på hur motsvarande motor är kopplad? 

 

Flera trådar har multipla kopplingspunkter så det är lätt att bli förvirrad...

Redigerad av Big_Mike

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan skrev guestsson:

Verkstadshandbok till 20D, även om den inte stämmer till 100 % så bör ledningsfärgerna vara lika.

http://www.motooff.ru/assets/files/doc/Yamaha/20d_25n.pdf

 

Tack! Verkar tyvärr som om föregående ägare gjort viss åverkan när han kopplade ur allt. Får nog erkänna mig besegrad och låta ett proffs se över det hela.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Proffsen visade sig ha dåligt med tid... Fullbokade nästan in i juni. 

 

Var förbi Yamaha idag, tyvärr hade verkstadskillarna gått hem men blev väldigt vänligt bemött. Tydligen långt ifrån den första som kommit och frågat just hur det ska vara kopplat inne i motorn. Yamaha har inget elschema på kopplingarna så svårt för en lekman. 

 

Blir ju lite sugen att försöka sätta ihop en enkel instruktion så andra kan bli hjälpta.

 

Är det någon som har motsvarande kopplingar i sin snurra som kan ta bilder på hur det är kopplat? 

 

Bifogar skiss på kablaget ifråga.

Screenshot_20200415-232818_Gmail.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...