Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Hindors

vatten i avgaserna suzuki dt55

Rekommendera Poster

hej jag har en suzuki dt55 dom jag renoverat men nu när jag startade den i sjön så kommer det vatten från hålet på riggen där det även kommer avgaser. är detta nornalt eller är det något fel? där är en bra strålde från den lilla slangen där kylvattnet kommer ut men varför kommer det vatten i avgaserna också? jag har haft isär hela motorn och bytt packningar. hoppas det är någon kunnig som kan hjälpa mig med detta.

 

suzuki_båtmotor.jpg

Screenshot_20200405-122843.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är helt normalt och ska vara så. Det är din koll på att vattenpumpen fungerar. Samma sak med vattnet vid avgasutsläppet. Det utsläppet är för att motorn ska bli lättare att starta. Det behövs inte att kylvattnet som står i riggen behöver skjuvas undan under starten. Mindre kraft behövs från startmotorn eller den som drar i startsnöret.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej så då är det inget jag har gjort fel då? Ska det komma avgaser blandat med vatten där hela tiden när jag kör med motorn då? Vissa jag pratat med säger att det är topppackningen men den är ju ny. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som excel319 skrivit, är detta helt normalt. Var menar de som påstår att detta tyder på fel på toppackningen att kylvattnet annars skulle dumpas om inte inne i riggen tillsammans med avgaserna? Det kan ju inte bara försvinna i tomma intet så där bara. Och hur skulle riggen kylas på annat sätt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...