Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Batpeter

Bråk med dragkedja till kapell..

Rekommendera Poster

Se bild. Den delen som åkt under blixtlåset ska upp och ut genom blixtlåset, nu vill den inte ens gå in från undersidan. Eftersom delarna kedjans sidor blivit ihopsatta ojämnt hjälper det inte hur många gånger jag än försöker dra blixtlåset upp och ner..

 

Tips? Otroligt tacksam... 🙏😆

 

B98CE471-0B43-4409-8C03-1BAB8ECADB96.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enda räddningen är nog att öppna blixtlåset i andra änden, dra isär, håll delarna jämnt och trä på ryttaren i andra änden av blixtlåset. Sen låser du samman de två blixtlåsraderna med några stygn så de inte glider isär och att ryttaren inte kan passera avslutningen.

 

Försök inte lossa avslutningsdelarna du fotat, dem kommer du inte kunna återmontera på ett bra sätt.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Batpeter:

Se bild. Den delen som åkt under blixtlåset ska upp och ut genom blixtlåset, nu vill den inte ens gå in från undersidan. Eftersom delarna kedjans sidor blivit ihopsatta ojämnt hjälper det inte hur många gånger jag än försöker dra blixtlåset upp och ner..

 

Tips? Otroligt tacksam... 🙏😆

 

B98CE471-0B43-4409-8C03-1BAB8ECADB96.jpeg

Dra upp dragskon helt så du öppnar hela kedjan.

Dra ända upp... Dra ner igen. Borde va klart med det. Om inte ta bild på andra änden åxå och översiktsbild

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Caribic410:

Dra upp dragskon helt så du öppnar hela kedjan.

Dra ända upp... Dra ner igen. Borde va klart med det. Om inte ta bild på andra änden åxå och översiktsbild

Jag gjorde ungefär så på min gamla hederliga engelska oljerock, eller jaktrock eller vad dom heter. Fick trixa litet då dragskon hade fastnat, klart det underlättade ju att dragkedjan var fri i övre ändan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Är blixtlåset delbart? Jag tycker det ser ut som du har vänt på löparen.

Det finns lösa löpare att köpa som du eventuellt kan få att passa, sådana löpare är öppningsbara och kan öppnas och klämmas över blixtlåset så att det fungerar igen.

Annars är ju en lösning att ta med kapellet innan du förstör det till en Tapetserare eller Kapellmakare, de fixar det där

Redigerad av vega1959

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller ta med kapellet direkt till någon som syr kapell så fixar de det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...