Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Gäst laxoring

bra och mindre bra snack för båt & mat intreserade

Rekommendera Poster

Gäst laxoring

Hej Xander träffade andra bekanta där. sen blev det inte mycket tid över. :-?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej! allihopa sitter ute i båten och skriver på home-run, det ser ut att funka bra. Jag hopppas ni har en goo semester för det har jag. Jag kommer snart med nya recept. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena ! Xander har sufrat i båten, enligt Telias hemsida så verkar det vara ont om platser med home-Run, mest hotell på kusten. Vad är dina erfarenheter?, Jag sticker på semester på fredag och tänkte försöka testa lite var på kusten man kan koppla upp sig med W-lan. Ett litet recept kan väl vara på sin plats också: [bLÅ]Lättstekt hälleflundra (dyrt men gott). Skär fisken i 3 cm tjocka biffar, stek dem i stekpannan i olivolja med citron (finns färdig att köpa), salt och nymald vitpeppar på låg värme ca.3-4 min per sida (får inte vara för länge att de faller isär). servera med grovriven pepparot och skirat smör och färskpotatis, till detta är alltid en kall öl gott eller ett vitt Riesling eller en bra Franken. Lycka till![/bLÅ]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej! Vi har bara fått in homerun vid stora hotell. Men om du har tur så kan du koppla in dig med W-lan då många privatpersoner inte krypterar. Det har funkat för mig flera gånger. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå, det har varit mycket snack om burkugnar. Detta verkar ju vara en grym mojäng. Min fråga riktas till er som äger en burkugn; Som jag förstått så består den av tre delar, lock, form och skyddsplatta. Hur ligger formen an mot skyddsplattan? Har de samma form så att de ligger i varandra eller vilar formen på sprintar i plattan? Upplys mig! Mvh Jocke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Xander ! Nu blev det inte så att jag har någon tur:( Stack med båten i fredags till Rönnäng på Tjörn för att äta middag med kompisar innan båtsemestern skulle börja. Lördag förmiddag bar det av norrut mot Strömstad, efter 40 min så skär motorn... En hyfsat nyrenoverad? (-03) motor går och nitar, på första semsterdagen. nu ligger jag på land i Skärhamn och hoppas att det blir båtsemester nästa vecka. Hoppas ni har haft det bättre under semstern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag lider med dig, har du fått någon som hjälper dig? Det kan vara svårt i semestertider. Jag kanske kan komma förbi till helgen och muntra upp dej med en öl eller två. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej xander hur går det med alla matrecept eller blir det bara massa öl. min sista sem vecka var jag i norrland och fiskade fick massa harr o goa öl :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej laxoring! Det var ett tag sedan. Jag har också fiskat men inte så mycket, mest makrill och torsk, öl fiskar jag ofta fram från kylen. Jag skall ut imorgon då vi har tyskar på besök. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

låter trevligt då blir det väll massa tyskt öl . [bLÅ]bjud på detta mat recept koka färsk potatis och stek dom sen med massa gul lök och stek färsk fisk gärna lax och en klick cremefrecsh som lite sås och sen strör du örtsalt trocomare över allt o några kalla öl till[/bLÅ]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Det låter gött, stekt potatis är aldrig fel. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag har hittat en VP mekaniker som håller på och demonterar motorn, får besked i morgon om det kostar 20,30,40,eller 50 tusen och renovera. Just nu är jag hemma i Mölndal och dricker vin och kör hemmagrillen. Vet inte om jag är i Skärhamn under helgen, men har ett lock öl liggande i båten. Ett mat-tips i eländet (kvällens middag). [bLÅ]Ta Kycklingbröst skär en ficka i dom och fyll med Fetaost. Krydda med chili och salt och peppar linda in dem med bacon. Grilla på hyfsat låg värme och servera med saltbakad färsk-klyftpotatis och craimefraiche blandat med Sweet and sour thaisås.[/bLÅ]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

ingen rolig bild till och med vädret ser ut som det var i mot dig. hoppas du får ordning motorn snart

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla matälskande blådårar. Hoppas eran semester har varit bra nu är jag back in busines igen. Vill ta tillfället att hälsa alla nya medlemmar välkomna till oss.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

UHH Jag lider med dig. Fy faan rent sagt :-( Hoppas du får ordning på dina hästar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Vi börjar bli några stycken matglada gubbar och tanter på mg nu. Välkomna alla nya båtmat medlemmar. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej Wille! Tack för senast. Tänkte sticka ut idag då jag börjar först på tisdag, när sticker du nästa gång? Tänkte se om Skotten är ute vid båten, vi skulle ha åkt igår men det blev ej så. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Är nu på Gullholmen och har sagt hej till Skotten. Här gjorde vi lite tacos, och till detta passar guacamole, så här kommer ett recept.

 

Guacamole

 

Ta köttet från två mogna Avokado

Fin hacka en halv gullök

Pressa en till två vitlöksklyftor

Ta saften från en halv citron

Två dl Creme Fraiche

Släng i några stänk tabasco eller ett par stora matskedar Tacosås (hot)

Mosa ihop allt eller kör i mixern, Själv kör jag med staven.

Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Vi får la se nästa helg, om det är gött väder så sticker vi ut på fredag. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Wille skrev:

Tjena Jocke, läget? Hur var det på Nationalteatern? tyvärr så hann vi ju inte ner dessvärre.

Ska ut i morgon på en tredagars tur i Göteborgs skärgård.

 

/Wille

----------------------------------------------------------------------------------

Tjena Wille! Nationalteatern var dunder bra, där missade du något. Jag bytte forum som du kanske ser, så blir det lättare för Riwallen. Jag kan inte åka ut förrän på fredag.6.gif Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej xander

tänk om man kunde säga samma sak skulle oxå vilja komma ut på fredag. ska på 40 års kalas på fredag så på lördagen är man nog inte så pigg tänk om man kunde låta bli att dricka på fredag men det blir nog svårt 3.gif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Bor han/ hon inte vid vattnet, så ni kan ta båten dit. Då löser det sig självt. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Men då ligger du åtmintone på vattnet. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej Wille! Nu får du några fina sol dagar ändå. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hallå Jocke, jovisst nu ska här seglas lite till. Har varit ute ikväll med kompisens lilla JoJ 20 med ett lys på endast 0,97 men vi seglade bättre än en H-båt som vi gick ikapp. Så vi funderar på om vi inte skulle anmäla oss till Tjörn Runt på lördag ändå. Själv så sticker jag ut i morgon och tar ett par dar till innan arbetet tar vid nästa vecka. huhuhu /Wille numera med bredbandsuppkoppling

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Grattis till uppkopplingen. Jag bytte till detta forum härom dagen, så jag svarade på din fråga här fast lite längre upp. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Noterat tidigare Jocke. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Skall du segla Tjörn runt så hur av dej, då kommer vi och spanar. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...