Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Krabbsaltarn

Efterlyser motorbåtstekniker i Gbg kungälvsområdet

Rekommendera Poster

Någon som känner till någon med erfarenhet av bälgbyte, eventuellt växelvirebyte om nödvändigt. Jobbet behöver utföras hemmavid båtens uppställningsplats, reservdelar finns inköpt, tillgång till verktyg och garage finns, hyrverktyg ordnas till tiden för utförandet. I princip känner jag mig mest osäker på att utföra det själv första gången. jag brukar göra dom mest enkla service rutinerna varje säsong, men nu är det dags för bälgbyte och eventuellt byte av växelvire.

jag betalar självklart timkostnaden efter överenskommelse, och jag vill vara med själv vid utförandet dels som extra medhjälp, men också för att lära mig utföra det själv nästa gång.

Problemet är att närmsta varv inte vill eller har tid att åka ut och utföra denna tjänsten för kunder som inte har båten på deras varv.

 

Båten är en Sea Ray 240, Mercruiser 5,7 Bravo 3 drev.

 

Så finns det någon som känner någon eller själv har erfarenhet att utföra detta, jag kan eventuellt utföra någon kompensationstjänst om så önskas, är själv lite halvhändig, något snickeri eller utbyte av köksluckor eller liknande, förslag är välkomna.

 

mvh Tomas!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Kolla med MA Kapell Båt och lack. Han är ambulerande med servicebil och kan det mesta som namnet antyder. Han håller till runt Göteborg med omnejd och är billig vid jämförelse. Han finns med här på MG sedan många år tillbaka och jag har känt honom i 15. Telefonnumret står på hemsidan.
https://www.maringuiden.se/user/krawa

http://makapellbatolack.se

Redigerad av pseudonym
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring Christian på Sydväst Marin. Håller till i Ytterby men åker ut och gör service på plats. 

Han monterade mitt drev häromdagen efter ompackning. 

Flexibel och duktig!

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...