Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Stregnil

Xperia Z4 tablet som navigator, synpunkter önskas

Rekommendera Poster

Hej, 

Någon av er som har erfarenhet att Sony Xperia Z4 tablet (med SIM) som navigation i er båt. 

Plattan är ju utgången sedan ett tag, men när det begav sig så fick den bra betyg för t.ex. den ljusstarka skärmen.

 

Klarar den idag av t.ex. Navionics (rent prestandamässigt) utan att "lagga" och hur bra är skärmen i solljus och med UV solbrillor?

Z4 kör A-GPS, GLONASS samt BDS, det är väl varken mer eller mindre än någon annan tror jag?

 

Tar gärna emot synpunkter från någon som aktivt använder just denna modell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en sådan, den fungerar med alla program jag har i den "Navionics, OpenCPN, Seapilot, Eniro" och syns bra i solljus.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Ove, lyckades hitta en Z4 till ett superpris, ska bli intressant att testa den inom kort. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har använt en Z4 tablet sen 2016 med Seapilot och i regel funkar det även en ljus dag, den varma sommaren 2018 blev den dock överhettad flera gånger och stängde av. Den måste ju ha ständig laddning när man kör sjökort i dagsljus och då blir det varmt inte bara från solen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan skrev Olten:

Jag har använt en Z4 tablet sen 2016 med Seapilot och i regel funkar det även en ljus dag, den varma sommaren 2018 blev den dock överhettad flera gånger och stängde av. Den måste ju ha ständig laddning när man kör sjökort i dagsljus och då blir det varmt inte bara från solen.

Tack för tipset, ständig laddning finns... däremot har jag inte tänkt på värmen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ofta kört med en iPad som översiktskarta parallellt med plottern men som sägs ovan så är värmen ett problem. Stänger av sig när det blir för varmt. Händer aldrig med plottern. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör som ChristerN, för att kunna köra i två olika zoomlägen. Kör Seapilot på plattan och det funkar bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har kvar min gamla tablet z

funkar perfa och batteriet funkar bra men har laddaren i när jag kör.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...