Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Ethorleifsson

Albin scambi

Rekommendera Poster

Hej! Alla. Vi är nya här på forumet,men Jag och min fru har skaffat oss en scampi ,30 och nu undrar vi om någon annan vet vart vi ska vända oss för att få ett sittbrunnskapel? Vi bor i Trollhättan

Dom som är här i närheten verkarar inte ha någon mall för scampi. Har ni några bra tips?

Mvh Emanuel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Ethorleifsson:

Hej! Alla. Vi är nya här på forumet,men Jag och min fru har skaffat oss en scampi ,30 och nu undrar vi om någon annan vet vart vi ska vända oss för att få ett sittbrunnskapel? Vi bor i Trollhättan

Dom som är här i närheten verkarar inte ha någon mall för scampi. Har ni några bra tips?

Mvh Emanuel

Jag köpte en scampi med sprayhood utan sttbrunnstält och klntaktade royal marin i västervik.

Dom sydde ett och när jag seglade dit kom dom till båten och fixade dit bågar å snäppfästen mm. Blev kanon. Sålde båten året därpå, för 6 år sen. Båten finns kvar i klubben å sittbrunnskapellet e fortfarande som nytt. Funkar bra och blev kanon på en gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kapellmakare brukar ju komma ut och malla.

Det är väl ytterst få båtar från 70-talet som är helt original på alla detaljer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-02-18 vid 19:07 skrev Caribic410:

Jag köpte en scampi med sprayhood utan sttbrunnstält och klntaktade royal marin i västervik.

Dom sydde ett och när jag seglade dit kom dom till båten och fixade dit bågar å snäppfästen mm. Blev kanon. Sålde båten året därpå, för 6 år sen. Båten finns kvar i klubben å sittbrunnskapellet e fortfarande som nytt. Funkar bra och blev kanon på en gång.

Ja vi har kommit på att vi är försent ute med detta. Västervik har leverans i mitten av Augusti,och vi skulle gärna ha det lite tidigare, men dom har alla mallar och värkar vara seriösa.

Det gillar vi🙂🙂

Tack för svaret.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har haft Scampi 30 och 1999 när vi beställde sprayhood och sittbrunnstält ändrade vi på lutningen på sprayhoodens ruta samt fixade rostfria bågar för att få bättre stöd när vi seglade i grov sjö och behövde stöd vid passerande av sprayhooden.

 

När kapellmakaren ändå var i farten fick han tillverka vindskydd med fickor för tampar och ölflaskor.

 

Vet inte om Rasmussons segelmakeri finns kvar på Marstrand.

 

Scampi 30 finns i olika versioner och en del var 3/4 byggen så om någon säger sig ha mallar kan det vara bra att dubbelkolla om det är exakt samma mått, jag vågar inte säga bu eller bä på det:-)

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns några bra i närområdet,rössy kapell på Smögen

väskust kapell i Uddevalla, gör bra jobb med

sen har du kapell o annat ,ligger längre bort 

//Johan

Redigerad av Comfort4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad får man betala för ett sittbrunnskapell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Dava:

Vad får man betala för ett sittbrunnskapell?

Till en scampi?

Mitt kostade 16000 exkl sprayhood inkl bågar, montering mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...