Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Stan

Greta

Rekommendera Poster

Jag startade tråden för att man skulle kunna få se en Atlant översegling som förhoppningsvis inte är lika tillrättalagd som den som TV4 körde i höstas. La Vagabonde och Elayna  gör riktigt proffsiga videobloggar tycker jag. Tyvärr har det blivit väl mycket, "mata småbarn" det sista året. men inte många slår henne på fingrarna när det gäller videobloggar.

hoppas på en bra och proffsig fortsättning.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev velum_navia:

Skall inte den här tråden finnas under Miljö eller övrigt? 

Nej, om man läser första inlägget så är tråden skapad helt ur ett seglingsperspektiv.

Sedan spårade den ur efter ett par tre inlägg och blev snarare "Off Topic" än "Miljösnack". Det tenderar att gå så när Gretas nuna, namn eller blott en aning av hennes närvaro i någon form kan förnimmas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 minuter sedan skrev Faderullan:

Nej, om man läser första inlägget så är tråden skapad helt ur ett seglingsperspektiv.

Sedan spårade den ur efter ett par tre inlägg och blev snarare "Off Topic" än "Miljösnack". Det tenderar att gå så när Gretas nuna, namn eller blott en aning av hennes närvaro i någon form kan förnimmas.

Vad hade du förväntat dig att resultat skulle bli, mysigt snack om segling och fix och trix?

Lutar mer åt att det skall ligga i övrigt!

 

Sen har jag svårt att förstå dom som går igång på henne, oftast är det äldre herrar runt 50. Roligast att se är mr Trump, han vet inte riktigt hur han skall hantera henne och den mediastorm som är runt henne.

Det många glömmer är att hon har en diagnos, Asperger. Har man lite kunskap om diagnoser så vet man att det lugnar ner sig efter ett tag, Eller så gör det inte det?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trådstartaren Stan skrev bara några inlägg före detta (scrolla upp en aning bara):

 

"Jag startade tråden för att man skulle kunna få se en Atlant översegling som förhoppningsvis inte är lika tillrättalagd som den som TV4 körde i höstas. La Vagabonde och Elayna  gör riktigt proffsiga videobloggar tycker jag. Tyvärr har det blivit väl mycket, "mata småbarn" det sista året. men inte många slår henne på fingrarna när det gäller videobloggar.

hoppas på en bra och proffsig fortsättning"

 

För min egen del tycker jag det är intressant att kolla på bloggare som berättar om sina seglingsäventyr och har haft behållning av sådana vloggar.
Är själv 50+ men tycker att Greta har en hel del poänger. Men håller nog med om att det blir lite extremt i hennes fall. Det är som allt annat, oberoende om det gäller miljö, politik, religion eller moppetrimning. När man tar det till det extrema så skiter det sig förr eller senare. Det gäller också båda ytterligheterna i miljödebatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då ligger tråden i fel ämne!

Är själv en av dom "äldre" Får jag välja så väljer jag inget av Greta mer än att hon har upplyst vad forskarna säger och det är väl en bra sak.

Mest förvånad är jag att det har blivit en sådan mediastorm omkring henne och att världen har glömt av att hon är 16 år med diagnos. Sånt här går över. Tyvärr så har vi svansen bakom henne som tar sig rätten att vara arga på Alla och Allt kring just miljödebatten och tycker sig ha rätt att skälla på folk till höger och vänster ( är så trött på dessa arga människor som ständigt skall springa runt och hävda sig)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
26 minuter sedan skrev velum_navia:

Då ligger tråden i fel ämne!

Är själv en av dom "äldre" Får jag välja så väljer jag inget av Greta mer än att hon har upplyst vad forskarna säger och det är väl en bra sak.

Mest förvånad är jag att det har blivit en sådan mediastorm omkring henne och att världen har glömt av att hon är 16 år med diagnos. Sånt här går över. Tyvärr så har vi svansen bakom henne som tar sig rätten att vara arga på Alla och Allt kring just miljödebatten och tycker sig ha rätt att skälla på folk till höger och vänster ( är så trött på dessa arga människor som ständigt skall springa runt och hävda sig)

Jag tycker att det är väldigt bra att det blir mera fokus på klimatfrågan oavsett hur det går till. Ju längre inget - eller lite - händer desto jobbigare kommer omställningen att bli för oss alla.

 

Greta har själv sagt att hon håller på med detta ett tag, så länge det gör någon skillnad. Nu börjar det bli lite tunnsått med klimatfrågorna i media så snart kanske Greta tycker hon gjort sitt och snart börjar hon ju skolan igen också.

 

Greta-svansen är arg ibland (kanske med viss rätt när inget händer), men ska rätt vara rätt finns även de som kastar skit på både klimatfrågan och Greta.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vissa människor måste anstränga sig för att missförstå...eller är de så oerhört styrda av att bekräfta sina egna åsikter...?

 

Konstigt det där med alla pengar "miljömaffian" som tydligen sponsrar Greta har...det finns ju inga pengar i fossil-industrin på den "andra" sidan...

 

Är intresserad av all denna forskning som motsätter Gretas budskap, länka gärna, gillar att hålla mig uppdaterad!

 

Klarar inte företag av att följa med i utvecklingen så dör de, absolut, men det blir inte bara tomt...nya företag kommer och tar deras plats. Varför ska vi ge statliga medel till att hålla förlegade företagsidéer igång så som noll skatt på flyg m.m.? Det är sjukligt att jag kan flyga tur och retur till San Fransisco för 4500:-...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev lindius:

Det är sjukligt att jag kan flyga tur och retur till San Fransisco för 4500:-...

Eller till Gdansk från Stockholm (Nyköping) ToR för 259:- kronor.

 

Bränsle till bilen Stockholm - Karlskrona ToR kostar 750:- kronor.

En rimlig kostnad för slitage mm. är väl 10:- kr/mil, så totalkostnaden med bil sådär 1 750:- kronor.

Om man trycker in sju personer i bilen kommer man ToR Karlskrona för samma kostnad som med flyg...

och sedan är det bara en härlig segeltur (så blir det lite on topic) över Östersjön kvar.

Redigerad av Mackey
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...