Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
IngemarE

Webmaster: Vågade annonser

Fråga

Nu verkar restriktionerna behöva ses över igen vilka annonser som visas på MG.

Intressant är att de knappast baseras på insamlad intresseinfo då denna skärmdump är tagen på min jobbdator, som är mycket restriktiv med vilka sajter man får besöka (om jag nu mot förmodan skulle få ett sådant infall).

annons_MG.jpg.aca7f60e2fca5cffe7e9f3569ef65292.jpg

Hoppas webmaster kan fixa så vi slipper se sådant här när vi surfar på MG.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

18 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Dom säljer sina reklamplatser till den som betalar mest kan jag tänka mig. Därtill finns det ett antal andra parametrar så som ålder på användarna.

Ser man til dom som använder denna site så kan jag tänka mig att det är en överrepresenation av män i åldrarna 35-65 år. 

Dessa borde om dom är singlar eller less på sin kärring vara intresserad av en yngre tjej - rent statistiskt alltså.. 

Själv är jag väl medelålders och borde fått en kris och hämtat mig en ung ryska, krisen har jag inte riktigt sett - om inte byte från motorbåt till segelbåt var en slags kris.. Min fru har jag precis gift mig med efter 10 år - mer nöjd än någonsinn, blev ingen rysjka för min del 😂


P.s. gör som jag - lär dig ignorera reklamen - smidigt att inte titta på den alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Trist med en massa annonser/reklam som irriterar. Högst upp till höger i annonsen finns två ljusblå symboler som man kan klicka på. Jag lyckades efter flera omgångar få bort några irriterade annonser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2 timmar sedan skrev RikardE:

P.s. gör som jag - lär dig ignorera reklamen - smidigt att inte titta på den alls.

Nej, jag har inga problem att ignorera den. Men det vet ju inte jobbarkollegorna som råkar se min bildskärm 😮

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Lite kvinnlig fägring är väl ingen fara, de är ju väl påklädda. Så länge inte arbetsgivaren har väldigt lustiga värderingar kan jag inte se att den reklamen skulle skapa några problem..

 

Själv får jag bara reklam för skotrar, extraljus och bildelar... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan skrev Dava:

Lite kvinnlig fägring är väl ingen fara, de är ju väl påklädda. Så länge inte arbetsgivaren har väldigt lustiga värderingar kan jag inte se att den reklamen skulle skapa några problem..

 

Själv får jag bara reklam för skotrar, extraljus och bildelar... 

Jag får för fotboll å andra idrottsevenemang.

Finns ingen som e så ointresserad av att titta på sport som jag är.

Kanhända jag ses som en omvändningsbar oexploaterad marknad.. ☺

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag skall se över detta igen. Det är ju ett konstant inflöde av denna typ av reklam som uppenbarligen betalar bra till Google för att visa. Men det finns ingen av/på för denna typen av annonsör. Har föreslagit detta till Google men inget har ju hänt där 🤨

 

Men för att klargöra vissa saker så levererar vi inga data TILL Google om ålder, kön eller liknande saker.

Data som vi har om detta levereras inte utanför vår databas. Google sätter cookies som dom (försöker) använda till att visa relevanta annonser. Det går ju sådär.... Jag ser mestadels reklam för dataprylar, klockor, resor och utvecklingsrelaterad grejor. Mina intressen typ. Så lite funkar det i alla fall. Men som många noterar så blir det fullständigt galet ibland.

 

Så det enda Google AdSense vet om användare på maringuiden som vi informerar om är att du surfar på siten. Sedan är detta ju vår enda inkomstkälla så det är trist om det används AdBlockers. Så jag försöker skruva på det så att det inte skall bli irriterande. Men visst håller jag med om att det är irriterande och förstår att andra upplever det på samma sätt. Jag använder inte AdBlockers på siter som jag använder regelbundet och som inte har andra intäkter.

 

Trevlig tisdag till er alla och snart drar båtmässorna igång igen!!

 

//stavhammar och Maringuiden

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Gäst

Det gör väl knappast ont för de medelålders männen på detta forum att se en annons om snygga kvinns? Är väl allt annat än en ren porrannons som kan vara direkt obehagligt att behöva se när man har båt i huvudet.

Dessutom är Ryska tjejer mycket trevliga att umgås och samtala med.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan skrev Lodka:

Det gör väl knappast ont för de medelålders männen på detta forum att se en annons om snygga kvinns?

Man kanske skulle stänga av Adblock ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan skrev Lodka:

Dessutom är Ryska tjejer mycket trevliga att umgås och samtala med.

Kanske det, om man förstår vad de säger...😮

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Gäst
5 minuter sedan skrev IngemarE:

Kanske det, om man förstår vad de säger...😮

Jag talar Ryska, så för mig är det inget problem 😄  Mycket trevligt folk om man närmar sig dom på rätt sätt. Jag fattade sånt tycke för dom så jag tom gifte mig med en av dom för länge sen, och har aldrig behövt ångra mig 😉

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
9 timmar sedan skrev Lodka:

Jag talar Ryska, så för mig är det inget problem 😄  Mycket trevligt folk om man närmar sig dom på rätt sätt. Jag fattade sånt tycke för dom så jag tom gifte mig med en av dom för länge sen, och har aldrig behövt ångra mig 😉

Kan bara hålla med, mycket strävsamt, trevligt och gästvänligt folk om man nu ska generalisera. Jag har inte varit längre österut än Moskva och sedan är det ju en bit kvar till Vladivostok.

 

Just nu får jag mest reklam om bilar, barnprylar och båtgrejor. Bilar och barnprylar beror troligen på att jag hjälpt min dotter att köpa bil och har kollat någon leksak till barnbarnet. Tidigare var det hushållsmaskiner en stund för jag köpte en vattenkokare i present.

 

20 timmar sedan skrev IngemarE:

...då denna skärmdump är tagen på min jobbdator, som är mycket restriktiv med vilka sajter man får besöka (om jag nu mot förmodan skulle få ett sådant infall).

IngemarE, du fick säkert annons om ryska kvinnor för att du enligt jobbdatorn helt saknade ett liv. 😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har funderat på annonser på ex. FB. Jag får aldrig några riktade annonser baserat på sökningar eller inköp? Det kan bero på att jag nästa bara köper båtdelar och tillbehör och denna bransch är för liten för att anlita Cambridge Analytica men nu har jag börjat få annonser från båtförmedlare!
I och för sig verkar de tro att jag skall ledsna på att renovera en 27-fotare och slå till på något i fleramiljonersklassen men det är ju alltid en början.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Får alla möjliga sorter, nu mest motorsågar fiol strängar och konst. Det verkar räcka att man går in och letar vid ett tillfälle för att det ska hänga kvar, stör inte nämnvärt. De ryska tjejerna tycks ha gett upp när jag fyllde 76.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

ryskagummor.jpg.png.be5f3170cd66925fc67e37a3ed963f9a.png

Jag har minsann aldrig lyckats kommunicera med några ryska kvinnor, eller har jag missuppfattat någonting?

(Мне никогда не удавалось общаться с русскими женщинами, или я что-то не так понял?)

varning för Google translate!

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Skall kolla över annonseringen igen.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nu är de här igen. Fast ganska oförargligt. Dessutom lite kul vad fel det kan bli med maskinöversättning av "Date":

image.png.9530ea8792392b5484ccd196651712e1.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...