Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0
IngemarE

"Komprimerad" visning fungerar inte längre

Fråga

Sedan ett par dagar fungerar inte Komprimerad visning av trådar i översikten under "Visa senaste". Hjälper inte att ställa om:

 

bild.png

 

Ännu skummare är att den - första gången jag går in där - visar "Expanderad" i valknappen men "condensed" (som är min vanliga visning) i adressfältets direktiv:bild.png.e801b87451c05ca87c1e448e1a651b7e.png

 

(Kör senaste FF under Win7pro och det är samma på två olika datorer)

 

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

8 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Hej och god fortsättning på 2020.

 

Detta var mycket riktigt en bugg från leverantören av IPB. Någon "klant" hade lagt in ett datum för sista giltighet för cookies 2020-01-01. Detta var inte helt lätt att lista ut för mig men har löst det samt att bolaget skickat ut en fix för andra berörda installationer.

Det som behövs göras för er del är en av två saker.

 

Loggar ut och sedan in igen. Detta rensar login-cookie och skapar om den.

Rensa alla cookies och sedan logga in igen. Rensar alla cookies.

 

Tack för att ni rapporterat detta och fortsatt god båtvinter! Snart kommer våren och då blir det skojigare väder igen!

 

//stavhammar

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Mysko! Har också FF. Fast för mig är det tvärtom, kan inte få expanderad visning.

Brukar f.ö. starta MG med denna länk upplagd som favorit, du kan kanske testa den om du hellre har "tvärtom-problemet" tills Stavhammar fixat.
 

FFkompr.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det verkar som att direktiven för komprimerad/expanderad i länk/adress inte "biter" längre. Något annat verkar ha tagit över kontrollen över vad det blir.

 

@Thomas-1 Ser att du har "expanded" i länken, och då borde den alltid starta i det läget. Men för dig har det alltså fastnat tvärtom.

Och det är extra intressant, för med din länk blir det just komprimerat även hos mig. Alltid, oavsett val.

 

Tror Stavhammar har något att titta på här. Rapporterar mitt inlägg så han får en hint om det.

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Skall kontrollera och åtgärda.

Det verkar som att "alla" fått min vy.

Det skall ju lagras som cookies vilket utseende etcetera som skall gälla för varje person.

 

En sak att testa är att logga ut och sedan rensa cookies för maringuiden.se. Om det är något som blivit ändrat i cookiehantering.

 

Men eftersom jag sitter med enbart mobil/platta idag så blir det imorgon.

 

Trevlig trettondag!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tack för svaret !

 

Fast problemet är ju att - oavsett om man får "fel" när man går in (t ex din vy) - man inte kan ändra heller. Dvs även om jag ändrar fram och tillbaka och det ändras i adressfältets direktiv så "biter" det inte på sidan.

 

Vi får se vad du hittar imorgon.

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jo det förstod jag. Men testa med cookies/logga ut. Det kan lösa ett av två problem nedan vilket kan göra att det löser sig temporärt.

 

Men misstänker två saker. Dels en kodändring/bug men även att hantering av GET/POST ändrats. Dessa två i combo orsakar detta.

 

Men som sagt imorgon löser vi detta!

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
8 minuter sedan skrev IngemarE:

Och det är extra intressant, för med din länk blir det just komprimerat även hos mig. Alltid, oavsett val.

Knepigt.
Skall dock påpeka att i min skärmdump ovan var det en slump att inställningen råkade stå på expanderad vid min skärmdumpning. (Testade de två alternativen hit&dit, kan alltså få själva "alternativ-knappen" att indikera antingen komprimerad eller expanderad. Men knappen är ju verkningslös trots att den tycks reagera.)
Bra att du har rapporterat till Stavhammar! :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...