Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Dava

Garmin Striker 4 - GPS?

Rekommendera Poster

Är det någon som vet om jag kan använda Garmin's Striker 4 som GPS med ekolodsgivaren avstängd?

 

Tänker att ekolod kan vara bra att ha ibland, men under större delen av min tid vill jag bara ha en enkel GPS som visar fart, position och waypoints.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det någon modern GPS där det inte går att konfigurera hur sidorna ska presenteras?

Jag äger två GarminGPS varav den ena har rätt många år på nacken. Till den har jag skaffat en ekolodsgivare för att kunna "jolla runt" o kolla var jag kan komma in med "moderskeppet". Där används oftast en bild där djupet bl.a. presenteras som ett utsträckt djupdiagram (och såklart djupsiffra). När ekolodet inte behövs så väljer jag en sida utan djupinformation.

På den modernare GPS som är navigeringsplotter i moderskeppet så finns djupet oftast inte visat på plottern eftersom det finns i övriga navinstrument.

Skulle tro att Striker kan hanteras på motsvarande sätt. Men montera självklart lodgivaren permanent så du kan slå på djupvisningen när den behövs-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smart med jollen! Striker 4 plus har ju dessutom en karteringsfunktion som gör att djupvärden sparas.

 

Tänkte försöka använda den som framåtseende ekolod för att försiktigt hitta in i vikar..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...