Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0

Fråga

När jag klickade in mig på MG idag i en viss tråd jag är aktiv i, laddades sidan om efter ett par tre sekunder och jag fick istället upp en fejk-Teliasida. (Min Internetleverantör är f.ö. inte Telia). Någon annan som fått samma ?

 

Datorn är viruskollad (och är "ren") och har aktivt och bra program för detta, samt att det bara är på MG det hänt.

 

telia_virus.jpg.23bbe593d39c597552b77d807db71a5b.jpg

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

12 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Har också fått nåt liknande för några veckor sen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det har jag inte råkat ut för, men däremot att det inte blivit någonting, bara en vit sida, som jag senare blev utslängd ifrån.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Fick det nu på en helt annan dator när jag gick in i denna tråden. Lokalt virus är därmed uteslutet.Bra med snabb feedback från er andra också - det är alltså inte lokalt hos mig. Tack.

 

Gissar att Mr Webbansvarig har en del att rodda i vad gäller seriositeten på reklamleverantörerna man jobbar ihop med (igen). Verkar nämligen ha att göra med att någon sådan "tar över". Går ju sedan inte heller att backa tillbaks till MG t ex.

 

Inte bra....

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Ska säga att det bara har hänt mig på mobilen. Mobiler är ju kraftigt begränsade i hur man som användare kan lägga till hjälpprogram som förhindrar omdirigeringar, popups och annat skräp. På min riktiga dator har jag en hel arsenal av skyddsprogram, och där har det inte inträffat.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det var väl en tid sedan, kanske för ett år sedan, som det var en del stora annonser med videoinnehåll som ställde till det, särskilt på min redan då gamla IPad.

Kan ju mycket bäver vara likartat problem nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Rapporterar mitt inlägg för att få webbis uppmärksamhet mellan julskinkan och nyårschampagnen...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Skall kolla upp detta.

Just nu är jag ute på galej.

Mycket trevligt också.

 

Det är någon typ av takeoverreklam dock. Vi är INTE hackade. Men fan vad jag tycker illa om den typen av "reklam"!

 

Trevlig natt till er!

  • Gilla 1
  • Tack 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
9 timmar sedan skrev stavhammar:

Men fan vad jag tycker illa om den typen av "reklam"!

Ja, för det är inte ens reklam. Det är bedrägeri, varumärkesintrång och en hel del annat. Brottslig verksamhet alltså.

 

Borde inte MG se till att bara ha avtal med reklamleverantörer som inte beblandar sig med brottslig verksamhet ?  För det blir ju lite problematiskt eftersom avsändaren till användaren är MG och MG:s sajt....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

ar haft koll på detta under helgerna nu och jag har inte lyckats få upp någon.

Jag har även gått igenom Google AdSense efter domäner associerade till detta. Hittade inget om detta men mailade in till Google absueavdelning som undersöker detta.

Tack för bilden/screenshot @IngmarE 

 

Så hoppas att det inte dyker upp några flera dumheter, eller rent olaglig skit som detta är.

 

Tackar alla för hjälpen med att identifiera detta och att ni anmäler det!

 

Vi på maringuiden.se önskar er alla

Gott Slut och ett Gott Nytt 2020

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...