Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Matts123

Alternativ till Nidelv 24

Rekommendera Poster

5 timmar sedan skrev Matts123:

Kan du göra en tjänst?

Mäta ungefär hur högt det är från den verkliga vattenlinjen upp till framglaset högsta topp.

Jag måste kolla att windy 26n  ryms in genom öppninhen i båthuset...åtminstone vid plus 30cm  medelvattenstånd 😉

Detta skulle jag uppskatta högt 🤗🤗🤗

Ca. 210 cm till fönsterramen, men om man inte ska behöva fälla ner landtärnan så behövs ca 40 cm till för att den skall gå fri. Kapellet är också kanske 20-30 cm högre än rutramen.

Redigerad av BoCaMa
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 11/24/2019 at 4:45 PM, Lintott said:

Hoppas du noterat att fotot är taget 2011, dvs 8 år sedan. Om det är vinyl (vilket det ser ut att kunna vara men svårt att vara säker med ett rätt oskarpt foto) så kan det vara avsevärt mera slitet.

Xxx xxx xxx xxx xxx xxx

Tack för iakttagelsen. Bilden var med bara som exempel. Men hur sjutton kan man gå o limma dit nån vinylplast.......usch 😉🤔

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 hours ago, BoCaMa said:

Ca. 210 cm till fönsterramen, men om man inte ska behöva fälla ner landtärnan så behövs ca 40 cm till för att den skall gå fri. Kapellet är också kanske 20-30 cm högre än rutramen.

Tack för besväret Bocama. Det var nyttig info, i morgon skall det mätas på båthuset 😀

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 11/24/2019 at 7:55 PM, BoCaMa said:

Ca. 210 cm till fönsterramen, men om man inte ska behöva fälla ner landtärnan så behövs ca 40 cm till för att den skall gå fri. Kapellet är också kanske 20-30 cm högre än rutramen.

Xxx xxx xxx xxx

Jag reagerade nu i efterhand på durkmaterialet i Windy 26 i reklamn PDF-filen du skickade - samma material (?) som jag frågade om i en annan kommentar - har du kvar originaldurken och vad är det yttersta materialet ....vinyl? Kan det vara så (illa) från fabriken. 

 

Redigerad av Matts123

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-11-26 vid 10:29 skrev Matts123:

 

Hej, jo det är nog någon typ av plastmatta på orginaldurkarna. Vackert är det inte med dagens mått mätt åtminstone, men då det ändå fortfarande var helt efter över 30 år tycker jag inte det är så illa. Funderar på att ersätta den med flexiteek eller liknande, det är ju en form av plastmatta det också. Hur den ser ut efter 30 år återstår att se. 

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att se ditt projekt här med några bilder🤗

Ja det är klart att ifall dina durkar är hela så kanske det minst viktiga i projektet att byta ut ytskiktet på dom.

För rätt länge sen hade jag en Coronet 21 dc .....grundlig renovering, inget man gör på en hast 😌

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-11-28 vid 07:59 skrev Matts123:

Skulle vara intressant att se ditt projekt här med några bilder🤗

Ja det är klart att ifall dina durkar är hela så kanske det minst viktiga i projektet att byta ut ytskiktet på dom.

För rätt länge sen hade jag en Coronet 21 dc .....grundlig renovering, inget man gör på en hast 😌

 

Det finns faktiskt en tråd, som jag tyvärr inte är så duktig på att hålla uppdaterad...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...