Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Brian2019

Hål i båten.

Rekommendera Poster

Hej igen.

Jag har en Safir Cabin. Är det någon som känner till varför det är hål här.?

Finns en massa vatten där under, som inte kommer ut.

Kanske bara att suga upp det och lägga igen hålen.

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen konstruktionen från en Monark 670 som jag hade för många år sedan.

Där var det meningen att vattnet från dessa förvaringsutrymmena (det ena var avsett för ankare och ankarlina) skulle dräneras djupare ned i båtens grunda kölsvin där det sedan kunde evakueras med en länspump. Gissningsvis har du liknande hål i de längsgående skotten i motorrummet där vattnet sedan kan rinna ned i kölsvinet. Om vattnet blir ståendes så är det dessa de senare hålen som är igensatta, dessa bör du leta reda på och rensa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Jag känner igen konstruktionen från en Monark 670 som jag hade för många år sedan.

Där var det meningen att vattnet från dessa förvaringsutrymmena (det ena var avsett för ankare och ankarlina) skulle dräneras djupare ned i båtens grunda kölsvin där det sedan kunde . Gissningsvis har du liknande hål i de längsgående skotten i motorrummet där vattnet sedan kan rinna ned i kölsvinet. Om vattnet blir ståendes så är det dessa de senare hålen som är igensatta, dessa bör du leta reda på och rensa.

Ok, ska kolla närmare på det. som jag förstår på dig, så bör allt vatten samlas i mitten för att kunna evakueras med en länspump.I?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
46 minuter sedan skrev Brian2019:

Ok, ska kolla närmare på det. som jag förstår på dig, så bör allt vatten samlas i mitten för att kunna evakueras med en länspump.I?

Just D!

Konstruktionen är för övrigt väldigt vanlig i många olika båttyper, inte minst i öppna båtar med olika förvaringsfack. Så leta efter utloppshålen och rensa dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...