Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
  • 0
guestsson

Maringuiden bidar till bedrägerier

Fråga

Jag har sett flera annonser på Maringuiden som syftar till att lura folk till att göra investeringar i Bitcoins, där de i slutänden blir bedragna på pengarna.

Dagens exempel: https://chewnews.com/amazon-grundaren-jeff-bezos--nu-varldens-rikaste-i-modern-tid/?am1=www.maringuiden.se&bm2=%2Fautos %26 vehicles&cm3=394903907501, men det finns många varianter på samma tema.
Mer info här: https://www.metro.se/viralgranskaren/sa-utnyttjas-svenska-kandisar-i-bluffannonser-for-att-lura-dig-pa-pengar-JMNcOQSXV

Jag förstår att det kan vara svårt att helt hindra sådana annonser, men kan de inte blockeras av siteadm så snart de dyker upp?

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Hej

 

Detta är ju ett vanligt problem som uppstår med onlineannonsering.

Vet att Google försöker stävja detta men det kommer hela tiden nya liknande grejor.

Samma problem som med datingsiter....

 

Men vi/jag försöker hålla koll på detta eftersom det är irriterande för mig/oss också.

Dock så ser vi ju inte alla annonser som användare. Sedan behöver vi ju intäkter för att finansiera maringuiden. Men inte med den typen av annonser.

 

Jag har även idag gått in på AdSense blockering och hittade mycket riktigt 18 nya annonsörer för BitCoins... Dom är blockerade i detta nu dom med.

 

Hör gärna av dig igen om det är någon annan som dyker upp på siten.

 

Tack för påpekandet och ha en trevlig tisdag!

 

Maringuiden.se

//stavhammar

  • Tack 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej, 

 

Tack för att du tar tag i detta. Jag förstår att det inte går att bli av med detta helt, men det känns bra att du försöker rensa så gott det går.

 

Mvh

Guestsson

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...