Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Kenneth_S

Nån som vet nåt on HeresMG...?

Rekommendera Poster

Jag har lite jobb som jag vill att någon auktoriserad firma ska utföra, och då har jag skickat ut mail till några olika firmor i Gbg-området för prisförslag.

 

En av de firmor jag skickade ut till, hänvisade mig att jag kan kontakta HeresMG (Heres Marine Group).

 

Jag gick in på deras hemsida, och ser att de är i Stockholm. Kanske finns i Göteborg oxå, vet inte.

 

Mina frågor till er här i forumet är: Vet ni något om HeresMG?

  • Finns de i Göteborg?
  • Är de pålitliga, kunniga?
  • Är de prisvärda (900 :-/tim) eller är de lycksökare och ockrare som drar mycket ut på tiden för att få ihop så mycket stålars som möjligt?
  • Övrigt??

 

Ser fram mot återkoppling.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De är ju helt nystartade och verkar ha verksamheten hemma. För vilka märken skulle han vara auktoriserad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan skrev Kane:

De är ju helt nystartade och verkar ha verksamheten hemma. För vilka märken skulle han vara auktoriserad?

Vet inte. Vet ingenting om dem. Det var lite därför jag ställde frågan om det är någon som vet något om dem...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan skrev Kane:

De är ju helt nystartade och verkar ha verksamheten hemma. För vilka märken skulle han vara auktoriserad?

Eller kanske fattade din fråga fel. I mitt fall är det Volvo Penta som jag är intresserad av att de är auktoiserade - Eller åtminstone att de vet vad de gör, och inte är några lycksökare i båtbranschen...

Redigerad av Kenneth_S
Komplettering av info

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Kenneth_S:

Eller kanske fattade din fråga fel. I mitt fall är det Volvo Penta som jag är intresserad av att de är auktoiserade - Eller åtminstone att de vet vad de gör, och inte är några lycksökare i båtbranschen...

Min fråga var baserad på att någon av de du kontaktade rekommenderade dem som en auktoriserad firma. Eller hade de missförstått ditt krav på auktorisation?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-11-8 vid 11:49 skrev Kane:

Min fråga var baserad på att någon av de du kontaktade rekommenderade dem som en auktoriserad firma. Eller hade de missförstått ditt krav på auktorisation?

De hade säkert missförstått, då de sa att jag kunde kontakta denna firma. De verkar enligt deras hemsida ha utombordare som sin specialitet plus att de ligger i Stockholm. Jag skrev i mitt mail till första firman vad det gällde, och i det gick inte att missförstå att jobbet gällde inombordare och bl a propelleraxel och att det var i Göteborg. 

 

I vilket fall som helst så är det inte relevant längre då jag och brorsan micklat själv och grejat det (första delen i alla fall, resten kvar) jag ville ha hjälp med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
54 minuter sedan skrev Kenneth_S:

I vilket fall som helst så är det inte relevant längre då jag och brorsan micklat själv och grejat det (första delen i alla fall, resten kvar) jag ville ha hjälp med.

Är ni auktoriserade då? 😎

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Kane:

Är ni auktoriserade då? 😎

Ganska auktoritära när det gäller 😎😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hänger inte riktigt med i logiken. Först letar du med ljus och lykta efter en auktoriserad verkstad men sedan gör du ändå jobbet själv. Vad fick dig att ändra plan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan skrev Kane:

Hänger inte riktigt med i logiken. Först letar du med ljus och lykta efter en auktoriserad verkstad men sedan gör du ändå jobbet själv. Vad fick dig att ändra plan?

Tiden... Och lite desperation och frustration över att jag själv först inte lyckades plus att det var en felcitering av mig med just auktoriserad firma, skulle nog skrivit kompetent istället om det var ordet auktoriserad du hängde upp dig. Det var inte en auktorisering mer än sökandet efter kompetens, men nu är den desperationen över. Jobbet är gjort och båten är nu täckt för vintern.

 

Kan även tillägga att jag inte behövde ha jobbet gjort av firma nu i vinter, jag skulle i så fall bokat dem till några veckor innan sjösättning 2020.

Redigerad av Kenneth_S
Tillägg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Kenneth_S:

Tiden... Och lite desperation och frustration över att jag själv först inte lyckades plus att det var en felcitering av mig med just auktoriserad firma, skulle nog skrivit kompetent istället om det var ordet auktoriserad du hängde upp dig. Det var inte en auktorisering mer än sökandet efter kompetens, men nu är den desperationen över. Jobbet är gjort och båten är nu täckt för vintern.

 

Kan även tillägga att jag inte behövde ha jobbet gjort av firma nu i vinter, jag skulle i så fall bokat dem till några veckor innan sjösättning 2020.

Så bra då! 

Det är ju onekligen lite skillnad på vad orden auktoriserade och kompetenta kan betyda. Är ju inte alltid ett likhetstecken mellan dem.....😁

Redigerad av Kane
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...