Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
KNilsson

Manual till Yanmar YSE8 sökes

Rekommendera Poster

Ny båt, ny motor

 

Har letat runt lite på nätet efter en manual men inte hittat någon. Det finns länkar i gamla trådar här på forumet men som tyvärr är för gamla och inte funkar längre. Kanske är det någon som sitter på en manual i pdf-form eller vet var jag kan hitta en?

 

Var också och letade efter oljefilter igår, både på Hjertmans och Biltema men min motormodell fanns inte med i någon av produktkatalogerna. Sedan läste jag i någon annan tråd att man inte byter filtret på YSE8an utan enbart tar ut och rengör. Stämmer detta?

Bytte oljan som var helt kolsvart men fick bara ut dryga 0,5 liter. Hur mycket olja är rymmer motorn?

 

Säkert har ni koll på detta, tack på förhand!

 

Karin

Redigerad av KNilsson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har 8 filer på sammanlagt 26,3 mb. Här kan man bara lägga upp 1,95. Hur gör man dårå?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev sniparn:

Har 8 filer på sammanlagt 26,3 mb. Här kan man bara lägga upp 1,95. Hur gör man dårå?

Ladda upp till OneDrive, Google Drive eller liknande och dela ut. Alt att TS delar ut från sin så du kan ladda upp dit. Alt zipa (komprimera) filerna och maila.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

0.8 liter är det i backslaget. 

 

Du är o rotar i fel höl... 

 

Sök dig frammåt😁

 

Redigerad av Hybro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har laddat upp dem till onedrive, men sen då, hur delar jag ut dem därifrån hit?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
58 minuter sedan skrev sniparn:

Har laddat upp dem till onedrive, men sen då, hur delar jag ut dem därifrån hit?

Har för mig att du kan ta fram (dela?) en länk som du kan skicka till TS alt lägga upp här. Det var ett tag sedan jag använde OneDrive så jag är lite ringrostig...på gränsen till gravrost...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...