Jump to content
Wednesday 11 December 2019
sy_Alice

Postnord ???

Recommended Posts

Vad för nytta gör det företaget egentligen?

Idag (20191030) kom ett brev till mig, på att jag hade en leasingavgift på 0 kronor att betala senast den 20140501.

Bilen återlämnade jag till VW i Göteborg kring lucia år 2014.

Men det är väl som med trängselbågarna, en arbetskamrat fick en räkning på 0 kronor som han inte betalade o då fick han en påminnelse om 500 spänn. Det är väl samma sak här!?

Försenad påminnelse_Liten.jpg

Fast hur menar du att detta är Postnords fel..? Tänker du att de borde veta att fakturan från VW är på noll kronor och därför inte dela ut den..?

• Haha 2

1 timme sedan skrev Peter_K:

Fast hur menar du att detta är Postnords fel..? Tänker du att de borde veta att fakturan från VW är på noll kronor och därför inte dela ut den..?

Läs datumen igen - fakturan tog ju Postnord över fem år att dela ut.

4 minuter sedan skrev IngemarE:

fakturan tog ju Postnord över fem år att dela ut.

Inte alls, PostNord har bara en annan tidräkning ;)

Skriv under namninsamlingen för Pexit då, det har jag gjort. Helt vansinningt att Sverige ska betala löner för danskar som inte ens går till jobbet. Det är ju det sammanslagningen handlade om, en stor jävla blåsning. 

27 minuter sedan skrev IngemarE:

Hur vet du det? När skickades den från VW?

Jag råkade ut för något liknande för några år sedan, har glömt från vem det var nu, men det visade sig vara datorproblem som resulterat i att gamla fakturor skickats ut igen... Dom ursäktade sig några dagar senare över händelsen.

54 minuter sedan skrev IngemarE:

Eller så tog det VW fem år att posta brevet..? Vad var det för stämpel på kuvertet?

Alla vet ju att Postnord inte har pli på sina anställda. Paket kastas besinningslöst in i bilarna. Brev kommer sällan rätt. Jag har fått många påminnelser på fakturor - när ursprungsfakturan inte kommit, det händer 2-3 ggr per år ungefär. Rätt segt när jag får betala påminnelseavgift för ett fel som någon annan är ansvarig för. 

Hörde får några år sedan att man på Postens tid hade ett krav att 90% av breven skulle vara utdelade dagen efter eller liknande, när Postnord blivit sämre och sämre så har kraven sänkts - för att hålla jämn nivå med utföraren. Märkligt kan man tycka. 

19 minuter sedan skrev RikardE:

Alla vet ju att Postnord inte har pli på sina anställda. Paket kastas besinningslöst in i bilarna. Brev kommer sällan rätt. Jag har fått många påminnelser på fakturor - när ursprungsfakturan inte kommit, det händer 2-3 ggr per år ungefär. Rätt segt när jag får betala påminnelseavgift för ett fel som någon annan är ansvarig för. 

Hörde får några år sedan att man på Postens tid hade ett krav att 90% av breven skulle vara utdelade dagen efter eller liknande, när Postnord blivit sämre och sämre så har kraven sänkts - för att hålla jämn nivå med utföraren. Märkligt kan man tycka. 

Fick inte avin med bilskatten, kravbrevet med 500 kr extra lyckades man däremot dela ut. Försöker få alla fakturor via e-mail/e-faktura/sms/ autogiro. Funkar var jag än är, oberoende av PostNord. 

11 timmar sedan skrev Peter_K:

8 timmar sedan skrev Peter_K:

Eller så tog det VW fem år att posta brevet..? Vad var det för stämpel på kuvertet?

Funkar dåligt att citera på min mobil, den vill inte som jag vill... 

Kollade med vw o de visste inte vad jag pratade om, de hade inte skickat ut något brev till mig alls på sistone. 

De tyckte dock inte om det jag berättade för dem, men vad de tänker göra åt det framgick inte av samtalet.

Fanns ingen datumstämpel på brevet. 

10 timmar sedan skrev IngemarE:

Det är väl inte konstigare än att Postnord hade koll på att fakturan var på noll kronor och då avvaktade lite med att dela ut brevet eftersom det inte var så viktigt.

• Haha 1

Pga usel utdelning av Posten, fick grannarnas post och de fick/får fortfarande vår så har jag konsekvent gått över till digitala fakturor så Posten/Postnord sågar själva av den gren de sitter på.

Vi seglar en del i Danmark och tycker det är trevligt med vykort till nära och kära.

För något är sedan gjorde Danskarna en ”prisjustering” och satte portopriset 25 DKK (det första året blev det ca 35 SEK) för vykort till Sverige.

Numera skickar vi semesterkort mha halvdigital lösning, utskrift och frankering i Sverige. Oftast når de mottagaren innan vår segling är slut.

Vi skaffade en låsbar godkänd veckopaketbrevlåda så att vi skulle kunna få böcker och små paket direkt hem, bra för miljön.

Brevbäraren orkar inte skjuta in småpaketen i brevlådan utan vi får en avi om att hämta det. Ytterligare fler spikar i Postnords kista...  

Mycket hänger på brevbärarens ambition o servicekänsla. vår nuvarande brevbärerska ringer t.ex. på dörren för att kolla om vi är hemma om något stort brev tagits med i tron att det skulle gå in genom brevinkastet. Jag har fått många Kinabrev levererade på det viset. Klart att hon slipper skriva uthämtningsavi så det underlättar väl även för henne.

Sen har även jag svurit över Postnord när brev kommit fram i en plastpåse halvt södertuggade efter ett par månader med ett tilläggspapper att tyvärr..  Men aldrig ett endaste frimärke "som goodwill" för att de inte skött sitt jobb.

Edited by Lintott

Fick en gång uthämtningsavi för ett brev som inte passade i brevlådan, men - brevbäraren glömde riva av och klistra delen som skulle fästas på brevet så jag kunde aldrig hämta ut det.

En annan gång väntade jag ett par veckor på en försändelse. När den äntligen kom så la brevbäraren den i grannens brevlåda.

Det senaste var en madrasspåse som kom utan innehåll. Den var uppriven längs tre kanter.

Påminnelser som kommer före fakturor får jag ofta.