Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Mr_m

Tips på ställen som renoverar drev?

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har nu ett tag försökt få fatt på en firma som kan renovera upp ett drev/propp efter en incident med grundstötning i slutet av sommarn. det är skäddan som har en liten bit som gått av, några små märken i proppen. Det som ska göras är Svetsa montera på en skeggguard, mäta upp proppen /lackera drevet. Samt kolla över drivaxel så den är ok.

 

Har ringt och mailat flertalet firmor som inte vill ge ett ca pris mellan tummen och pekfingret (lite märkligt då de har väl någon form av referenser till en lagning som denna) Och lämnar man in en bil så får man ju en offert /kostnad på berört jobb, Vid ev merkostnad hör de av sig.

 

Men detta vägrar de. Och jag hamnar i moment 22 då jag måste ha en prisuppgift till mitt försäkringsbolag för att få skicka iväg drevet.

 

Så alla tips på ställen som kan ge mig ett pris och ta emot ett Bravo III på en pall tas gärna emot.

 

/Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har försäkringsbolaget verkligen sagt att du måste ha prisuppgift innan du lämnar in drevet. Det brukar vara så att verkstaden och inte kunden ska ta kontakt med bolaget när de inspekterat skadan och bedömt kostnaden. Detta gäller även när du krockat med bilen. Inte kan verkstaden lämna pris per telefon. Jag tror du har missuppfattat lite.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Rollen:

Har försäkringsbolaget verkligen sagt att du måste ha prisuppgift innan du lämnar in drevet. Det brukar vara så att verkstaden och inte kunden ska ta kontakt med bolaget när de inspekterat skadan och bedömt kostnaden. Detta gäller även när du krockat med bilen. Inte kan verkstaden lämna pris per telefon. Jag tror du har missuppfattat lite.

Nej, de vill ha in en prisuppgift. Står det i mailet. Och här jag bor finns det inte ens en marin firma som servar motorer eller drev. Jag har även dragit hem båten ca 27 mil från kusten. Så blir ju lite mek att skicka ett drev för att de ska uppskatta kostnaden. Pris på tele, en offert via mail borde väl man kunna få. Hur svårt kan det va. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev vega1959:

Drevservice i Täby

Kollar med dom. Tack. /M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-10-25 vid 10:05 skrev Mr_m:

Så alla tips på ställen som kan ge mig ett pris och ta emot ett Bravo III på en pall tas gärna emot.

 

Jag kanske är blind, men jag hittar ingen info om var i landet Du skulle vilja ha hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 minuter sedan skrev Volvo_Penta:

 

Jag kanske är blind, men jag hittar ingen info om var i landet Du skulle vilja ha hjälp.

Går att skicka i hela landet på pall. Men vill han åka med drevet så kan det vara bra att få lite info.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan skrev patrikflink:

Går att skicka i hela landet på pall.

 

Jajamän, men knappast nödvändigt i detta fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-10-26 vid 15:54 skrev 1stPeregrine:

Hör med Mec Check Marin AB, på Vindö

Det är en riktig skojare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Drevman söder om sthlm city. Humana priser  och bra utförande 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...