Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
tugge

När båten sjönk

Rekommendera Poster

Ångrar lite att jag kollade. För att andra ska slippa många minuter enerverande Youtuber-material så sammanfattar jag:

 

1. Kille utan båtvana köper bowrider värd flera hundratusen för 50000, blir misstänksam och kollar skrovnummer med polisen, de hittar inget som matchar

2. Båten sjunker första dagen han har den, ev pga att han glömde sätta i bottenpluggen

3. Han tröttnar och säljer båten för 150000 i väldigt snabb affär

4. Polisen kontaktar honom misstänkt för häleri, den nya köparen var nämligen den ursprungliga ägaren som fått båten stulen och försäkringspengar på det

5. Han säger att han ju kollade skrovnumret och polisen säger att de vet det, men att han uppgav en bokstav fel (för att den tydligen slipats ner av saltvattnet), så det blev ingen registermatch

6. Polisen nöjer sig med svaret och han hör inget mer

7. Nu köper han inga fler båtar för de sjunker, polisen ringer, han får ont i huvudet av att vara på sjön och vill hellre vara hemma i skuggan och dricka öl

 

Skönt att veta varför försäkringspremierna ser ut som de gör när alla inblandade gått med vinst, utom kollektivet av försäkringstagare. Man får hoppas att han skarvar ordentligt i historien och/eller att det bara är polisen i Kristinehamn (där han bor) som gör sitt jobb hafsigt.

 

Om ni absolut måste se videon så hoppa fram till 3:00, hela början är produktplacering och reklam. 

Redigerad av Brunnsviken

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev Brunnsviken:

Ångrar lite att jag kollade.

Håller med. Man blir bara irriterad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kunde inte låta bli att kolla men ni har helt rätt. 
Videon är kass, killen orkar man inte lyssna på, verkar korkad men vill ha medkänsla. Suck. 
@Brunnsviken, bra sammanfattning. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev ChristerN:

Kunde inte låta bli att kolla men ni har helt rätt. 
Videon är kass, killen orkar man inte lyssna på, verkar korkad men vill ha medkänsla. Suck. 
@Brunnsviken, bra sammanfattning. 

🤨

Jag snabbspolade med bild... Nä den videon tillförde ingenting.

När jag läser @Brunnsvikens sammanfattning ställer jag frågan rakt ut:

Är detta möjligen en vandringssägen? jag tycker att jag känner igen historien rätt så väl, både i båtsammanhang samt en snarlik historia (utan sänkning) i bilsammanhang.

Tycker även att jag känner igen killen på videon, har han kanske uppträtt i stand-upsammanhang?

Detta kanske är "humor neuvo" alltså någon ny modern humortyp som ingen över 50 år förstår sig på?

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev Brunnsviken:

Ångrar lite att jag kollade. För att andra ska slippa många minuter enerverande Youtuber-material så sammanfattar jag:

- - -

5. Han säger att han ju kollade skrovnumret och polisen säger att de vet det, men att han uppgav en bokstav fel (för att den tydligen slipats ner av saltvattnet), så det blev ingen registermatch

- - -

Skönt att veta varför försäkringspremierna ser ut som de gör när alla inblandade gått med vinst, utom kollektivet av försäkringstagare. Man får hoppas att han skarvar ordentligt i historien och/eller att det bara är polisen i Kristinehamn (där han bor) som gör sitt jobb hafsigt.

- - -

Håller fullständigt med...

Jag misstänker att det är en i den nya yrkesgruppen "Influencer" som lever på reklampengarna för att vi luras att titta på skräpet.

 

5. Är väl rätt troligt att tjuvarna slipat bort del av identifieringen för att kunna sälja båten. Det är väl få som köper billiga båtar utan att kolla om de riskerar att bli hälare eller...

 

Ja tvi för alla försäkringsbedragare som ärliga båtägare tvingas betala till. I det här fallet så borde väl även den siste köparen åka dit för häleri. Han verkar väl medveten om att han köper tillbaka sin gamla båt som försäkringsbolaget borde vara ägare till efter att han fått ut försäkringspengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja en märklig historia. Om den är sann  eller ej får vi nog aldrig veta. 

Men vem säljer en  båt så mycket under marknadsvärde han är nog inte vassaste kniven i lådan om han inte misstänker något trots kontroll. 

Sen resten kan man bara garva åt. 

Men det är väl så många i nya generationens båtägare är. 

Köp en båt för massa pengar och sen gasa tills det rasar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir  lite OT  men här är en annan  som gillar att Göra film. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, så många klippningar i början på den andra filmen :)

 

Vem är det som gör filmen? Den äldre mannen som ser ut att vara pappan ser ju lagom road ut. Edit: tryckte in på Youtube kanalen, 110 tusen följare. Rätt galet. Är han ens 18?

 

Ser ju väldigt kul ut att ha motorbåt...

Redigerad av Dava

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Dava:

Oj, så många klippningar i början på den andra filmen :)

 

Vem är det som gör filmen? Den äldre mannen som ser ut att vara pappan ser ju lagom road ut. Edit: tryckte in på Youtube kanalen, 110 tusen följare. Rätt galet. Är han ens 18?

 

Ser ju väldigt kul ut att ha motorbåt...

Jag vart förvånad när dom drog  iväg själva. 

Men undrar om han har full koll eller bara gasar. 

stor båt och stor motor  för den åldern och med tanke på hur han spexar 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...