Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
oskeboske

Mercury 6hk växelproblem

Rekommendera Poster

Hej!

 

Skulle starta min utombordare Mercury 6hk 2010 häromdagen och när jag skulle lägga i växeln framåt hände ingenting. Detsamma gäller backen. Den bara fortsätter puttra på tomgång. Känns nästan som något har släppt då spaken går relativt lätt att justera fram och tillbaka utan att någonting alls händer. Är det någon som har en idé om vad som har hänt och är det isf något man kan reparera på egen hand? Jag använde motorn dagen innan i ca 3 timmar utan problem, stängde av och sen när jag skulle starta igen dagen efter så var det såhär. 

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

 

Jag kollade in där men ingenting hade släppt där. Jag kunde skjuta pinnen upp och ner via hålet och på så sätt växla men utan att spaken (1) rörde på sig. Så troligtvis har det släppt längre upp någonstans. 
 

Finns det nåt smidigt sätt att komma åt de inre delarna bakom växelspaken för att kolla om nåt gått sönder där? Är det något man ens kan försöka sig på själv om man är normalhändig?71D9E8CD-26D9-4DFA-87A1-8E823E180247.jpeg.010888e6f8a3ee1c6436d44b72f42977.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...