Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Jontor

Hardy Motorbåtar

Rekommendera Poster

Jag har fått ett erbjudande att importera en begagnad Hardy 24 fishing, från UK, där de tillverkas. Någon som har erfarenhet från fabrikatet/ modellen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inga erfarenheter ännu , men lär få. Inköpt just en Hardy 24 fishing i dagarna och kan återkomma nästa vecka när vi fått hem båten. Är smått kär i den iallafall.😏

Det jag läste mig till var att Yanmar motorerna är högt skattade till denna modellen i allfall. Våran har en Penta bestyckning. Det fanns inte så mycket info i svenska forum, lite mera i engelska. (men är lite tunt där ochså)

Redigerad av Hardy24
Mera info:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-10-06 vid 21:31 skrev Jontor:

Jag har fått ett erbjudande att importera en begagnad Hardy 24 fishing, från UK, där de tillverkas. Någon som har erfarenhet från fabrikatet/ modellen?

FYI: Har skummat igenom manualen lite lätt nu, och denna är CE klass, B – utanför öppen kust och utomskärs: konstruerad för att kunna genomföra resor utanför
kusten då vindstyrkan kan vara upp till och med 8 Beaufort-skalan och den signifikanta
våghöjden kan vara upp till och med 4 meter.

Alltså hyfsat sjöduglig. Fast denna klassningen kan man tycka lite så och så om, men Nordstar 24 skryter lite om just detta :-)

Att vi valde denna var just för att vi sneglat på Targa och Nordstar men fastnade för just utrymmena i Hardyn. Lätt att går in och ur hytten (dubbeldörrar bak). Ute på däcket är det gott om utrymme runt hytten. Sen är förvisso ju inte inredningen lika modern som Nordstar..

Hoppas detta ger dig lite bättre info.

Redigerad av Hardy24

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...