Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
batpojken

Lämplig ersättare för Albin O-11

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en träsnipa där jag har en Albin O-11 i. Nu har min kära Albin tyvärr blivit på dåligt humör och det hela verkar tämligen hopplöst efter att ha haft den inne hos en mycket kunnig mekaniker ett bra tag. Han skulle klura och skruva under hösten. Men närmar det sig vår och det 1, blir dyrt att vidta åtgärder för att få ordning på motorn eller 2, det rentav är kört att få ordning på den, så får jag fundera på andra lösningar.

 

Har lite olika idéer på vilka motorer som kan vara lämpliga att sätta i. Förstås en renoverad O-11 skulle ju vara fint. Men vilka motorer är lämpliga annars? Kostnad får man ju alltid ta i beaktande. Även att det är trist att sätta i en "ny" motor i en gammal träsnipa. Det jag bland annat tittat på är en Forsmotor som jag kan få köpa till ett skapligt pris, men den är egentligen för svag. Vad tror ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.albinmotorer.se/index.html  gör inbyte på din gamla o du "får" en fabriksrenoverad tillbaka. Det är nog ett tryggt alternativ istället för att skruva o byta komponenter tills din mekaniker fått rätt på allt. Albinverkstaden torde vara de i Sverige som har bäst koll på vad som behöver göras o maskinutrustning för att åstadkomma det.

 

Sannolikt billigare än att montera in en ny motor o definitivt enklare att återinstallera än att bygga om.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...