Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Dava

Segla på Gardasjön med egen båt?!

Rekommendera Poster

Kanske inte långfärd på det sätt som är forumets syfte. Men någon kanske ändå vet var man kan leta vidare.

 

Tänk er att jag skulle vilja ta båten på en släpvagn och segla på Gardasjön i sommar.

 

Hur ska jag bära mig åt för att få den sjösatt och upptagen? 

 

Var kan jag hitta mer information?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev Dava:

Kanske inte långfärd på det sätt som är forumets syfte. Men någon kanske ändå vet var man kan leta vidare.

 

Tänk er att jag skulle vilja ta båten på en släpvagn och segla på Gardasjön i sommar.

 

Hur ska jag bära mig åt för att få den sjösatt och upptagen? 

 

Var kan jag hitta mer information?

Alla sätt att utforska främmande vatten är väl av godo.

 

Lite letande på goggle map med satellitbilder så kommer du att hitta både marinor, ramper o kranar på kajerna.

Sen tror jag att de är rätt hårda på total avsaknad av antifoulingfärger för att sjösätta i många av alpsjöarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har du för båt? Hur tänkte du bo? Prova att kontakta klubben Fraglia Vela Riva i Riva del Garda i norra änden av sjön, deras hemsida är mest på engelska och dom verkar organisera kappseglingar med allt runtomkring. En fördel med Riva är att man slipper köerna på vägen söderut utmed sjön

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Soling på biltrailer. Tänker att jag får bo på hotell.

 

Det var ovan klubb som fick mig intresserad. Är dock inte i nivå med den kappsegling som klubben arrangerar. Men det hade varit kul att få segla i den miljön. 

 

Kanske ändå mer praktiskt att hyra båt..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-09-27 vid 15:53 skrev Dava:

Kanske ändå mer praktiskt att hyra båt..

Förvisso, men praktiskt är inte alltid roligast. Går det att få till med er egna båt till en rimlig kostnad tror jag upplevelsen blir så mycket större. Egen båt på okända vatten är, i alla fall för mig, en riktig höjdare. Tror inte det spelar så stor roll om man seglat dit eller dragit den dit med egen bil.

Kan faktiskt vara så att resan ner, med de förväntningar man har och det "rus" man känner av dessa förväntningar, är det ni kommer att minnas mer än själva seglingen.

Fantastisk roligt! Kroka på och stick iväg! 😀

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en del seglingsbara sjöar utmed vägen också, om man har gott om tid (och pengar)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...